Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Les mesures adoptades en BONYSSA són insuficients

• Es trobava malament i no va tindre l'atenció necessària malgrat haver-ho manifestat des de les cinc de la vesprada

El comité d'empresa ha sol·licitat a la direcció "que es canvie la bata de paper que donen als treballadors eventuals i que augmenta la sensació de calor, per bates de tela i que es recupere el sistema de ventilació a base de tubs d'aire, que van substituir per ventiladors fa uns anys, per a estalviar costos".

14/08/2019.
Més de vuitanta persones varen retre homentge ahir al company a les portes de l'empresa.

CCOO Alacantí-les Marines i la federació d'Indústria de CCOO PV participaren ahir a la concentració convocada pel comité a les portes de l'empresa, amb els companys i companyes de Miguel, un treballador eventual que va morir mentre treballava a l'empresa Bonyssa. Silvana Puga, presidenta del Comité d'Empresa de Bonnysa i delegada de Prevenció, anuncià que avui dimecres el Comité posarà una denúncia davant Inspecció de Treball.

El comité denuncià la insuficiència de les mesures posades en marxa per l'empresa, arran d'aquest succés, com "l'augment del nombre de ventiladors i el nombre d'avisos als treballadors de la necessitat de beure aigua contínuament".

En la reunió d'aquest dimarts amb l'advocat de l'empresa, que al marge de valorar "els paràmetres de l'estrés tèrmic que marca un estudi, les temperatures i els protocols abans de res, "cal tindre en compte que és un treballador que es trobava malament i que no va tindre l'atenció necessària, ja que havia manifestat des de les cinc de la vesprada que no es trobava bé i que tenia molta calor".

Primera denúncia

La Unió Intercomarcal de l'Alacantí-les Marines de CCOO interposà una denúncia la setmana passada en Inspecció de Treball per la mort d'aquest treballador, en la qual es va instar que s'inicie la investigació que dilucide les "responsabilitats i les fallades" que pogueren haver-se succeït.

De la mateixa manera, es va sol·licitar la intervenció de Fiscalia, "si escau", segons ha assenyalat la secretària d'Organització de la Federació d'Indústria, María Teresa Martínez Cruz.

La demarcació d'Alacant registra enguany 12 accidents mortals, a l'espera del resultat de la defunció del treballador de Mutxamel, que elevaria el número a 13.