Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Saps que pots accedir a la teua història de salut?

La Secretaria de Política Social de CCOO PV, juntament amb la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, ha elaborat un fullet informatiu per a donar a conéixer la possibilitat d’accedir a la història clínica personal des de qualsevol ordinador o dispositiu. Un dret de la ciutadania a la informació que permet una sanitat més pròxima i accessible.

06/06/2019.
    Fachada de la Conselleria de Sanitat

Entre els drets de ciutadania està accedir a tota la documentació sanitària personal. Per aquest motiu, la Secretaria de Política Social de CCOO PV vol divulgar la possibilitat de com obtindre aquesta informació de manera fàcil, directa i des de qualsevol ordinador o dispositiu.

És una reivindicació del sindicat anar augmentant els drets de la ciutadania a una sanitat oberta i democràtica. CCOO PV considera que la possibilitat d'accedir a la història de salut personal amplia el dret a la informació i permet una sanitat més pròxima i accessible.

A través del portal d’Història de Salut Electrònica (HSE)de la Conselleria, es poden consultar els informes clínics de cada pacient, guardar-los i imprimir-los.

En aquets portal, cada ciutadana o ciutadà pot accedir a:

- Història clínica resumida.

- Informe clínic d’urgències.

- Informe de cures d’infermeria.

- Informe clínic d’alta.

- Informe de resultats de proves de laboratori.

- Informe de resultats de proves diagnòstiques.

- Informe de resultats de proves d’imatge.

- Informe clínic de consulta externa.

- Informe clínic d’atenció primària.

L’accés a aquest portal és únicament per als ciutadans i les ciutadanes que tinguen el seu empadronament al País Valencià i disposen de la targeta sanitària SIP.

Per a més informació pots contactar amb la Secretaria de Política Social de CCOO PV per via telefònica (963882100 ext. 72400 i ext. 72428), per correu electrònic (politicasocial@pv.ccoo.es) o acudir a la seu de CCOO PV en pl. Nàpols i Sicília, 5 de València prèvia cita.