Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Cultura revolucionària

Filmoteca CCOO PV i Premis Marató Fotogràfica Vicent Ventura

La seu de CCOO PV va acollir una vesprada de cultura revolucionària que barrejà l’última sessió de la seua Filmoteca, amb la projecció i col·loqui del documental ‘Leo la vida’ i l’acte de lliurament dels guardons del 1r Premi de Fotografia 'Vicent Ventura'.

17/05/2019.
    Presentació de la jornada a càrrec de Ferran Garcia

Premis marató fotogràfica

La primera edició d’aquest concurs de fotografia ràpida, convocada per CCOO PV, la Federació d’Ensenyament de CCOO PV i l’Escola de Persones Adultes Vicent Ventura, en record del polític i periodista valencià, estava dirigida a l’alumnat de l’EPA i a l’afiliació de CCOO PV.

El tema de la marató 2019 eren imatges que desmentiren tòpics, imatges de llibertat, capaces de mostrar i crear una altra identitat individual i col·lectiva. Fotografies davant dels tòpics, que visibilitzaren formes de llibertat en un món eminentment visual on determinades imatges funcionen com a pantalla i espill del que som nosaltres, del que són la resta.

Les persones participants foren convidades a crear imatges que qüestionaren el discurs dominant reproduït pels grans mitjans de comunicació de masses, que mostren una identitat individual i col·lectiva totalment estereotipada. El repte era utilitzar la fotografia per reequilibrar aqueixa imatge que acaba configurant una identitat basada en l’egoisme, l’individualisme, la violència, el meninfotisme, la docilitat, i l’opressió.

Les fotografies guanyadores, totes dues de la categoria 'alumnat del CFPA Vicent Ventura' són:

Pel valor social:

CONTANDO HISTORIAS DE MARRUECOS
    Ahmed, Omar, Abderahim, Jordi

Per la qualitat tècnica:

DESCONOCIDOS

Gabriela, Caroline i Mohamed S.

[Àlbum amb totes les imatges finalistes de la Marató Fotogràfica]

Projecció i col·loqui

L’acte de lliurament es va realitzar en el marc d’una nova sessió de la Filmoteca CCOO PV, a la qual es projectà el documental ‘Leo a la vida’. La cinta és un homenatge a la pedagoga Leonela Relys, una humil mestra d’escola que va crear un revolucionari mètode d’alfabetització, premiat per la UNESCO, a través del qual s’ha alfabetitzat més de vint milions de persones.

La secretària general de la Federació d’Ensenyament, Xelo Valls moderà el col·loqui posterior amb el director Julio Suárez, el coguionista Sebas Parra, i amb Grecia Sequeira, representant del voluntariat educatiu.

El secretari de Cultura de CCOO PV, Ferran Garcia, presentà els actes de la jornada cultural i recordà l'objectiu d’ambdues convocatòries “reflexionar sobre les eines revolucionàries d'accés a la cultura i el coneixement, i afirmà que sense l'educació no es pot entendre l'èxit de cap revolució que perseguisca millorar la justícia social i els drets humans”.