Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Activació de les ofertes d'ocupació pública en entitats locals

Comissions Obreres manifesta la seua satisfacció pel compromís aconseguit amb la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i els sindicats UGT i CSIF per instar al compliment dels acords subscrits l’any 2017 i 2018 per a reduir la temporalitat al 8 %.

12/12/2018.

Els acords per aconseguir una reducció raonable de la precarietat en l'ocupació local, reflectits en la Llei de pressupostos generals de l'Estat de 2017 i 2018, comporten que ha de reduir-se la temporalitat al 8 % en un període de quatre anys.

La taxa de temporalitat en les administracions locals està en el 30 %, segons els experts i estudis realitzats, la qual cosa significa que la xifra del personal afectat en les administracions valencianes ronda les 15.000 persones (personal interí i laboral temporal).

En aquest sentit, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i els sindicats CCOO, UGT i CSIF es comprometen a elaborar i remetre a totes les entitats locals una circular instant a l'aprovació de les ofertes d'ocupació pública “extraordinàries”, que preveuen tancar el capítol de la consolidació obert per la disposició transitòria quarta de TREBEP l’any 2007, i la previsió sobre plans d'estabilització de la Llei de PGE de 2017 i 2018.

Amb caràcter d'urgència, se sol·licita la realització d'unes jornades amb la participació de COSITAL (Secretaries), AVTAL (tècnics/iques), Direcció de l'Administració local de la Generalitat, CCOO, UGT i CSIF entre altres, tan aviat com es puga.

Amb atenció especial s'aborda la problemàtica específica que suscita el col·lectiu de policia local.

I s'acorda que atés que es va publicar en Decret 180/2018 pel mes de maig sobre consolidació de l'ocupació temporal i de moment no sembla que s'estiguen produint acords importants en aquesta matèria, s'acorda remetre una circular en els termes següents:

* Instant a l'aprovació de les ofertes extraordinàries d'ocupació pública incorporant totes les places previstes en aquest Decret.

* Instant a la signatura d'acords amb l’IVASPE per a la realització dels processos selectius de manera centralitzada i ràpida.

* Proposant a l’IVASPE l'elaboració d'unes bases de convocatòria tipus per a tots els ajuntaments.

D'altra banda, les previsions establertes en la Llei de pressupostos generals de l'Estat de 2018 permeten taxes addicionals d'ocupació en aquest col·lectiu, per les previsibles jubilacions en policia local després de l'entrada en vigor del previsible Decret d'anticipació de l'edat de jubilació.

Per tant, s'insta a fixar per part de la Generalitat un procediment ràpid, flexible i garantista que permeten realitzar els processos selectius oportuns, perquè s'hi incorporen nous funcionaris de carrera de manera urgent i puguen cobrir-se així les necessitats generades.