Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Els bombers en vaga de fam confien que la reunió de Puig i Sánchez desbloquege la seua situació

20 dies en vaga indefinida i tercer dia de vaga de fam de dos bombers de la Generalitat Valenciana en defensa dels drets del col·lectiu, acordats amb el Consell i bloquejats pel Ministeri d'Hisenda.

03/10/2018.
    Castelló.

El col·lectiu de bombers de la Generalitat Valenciana confia que la trobada entre Ximo Puig i Pedro Sánchez en la Moncloa, signifique el desbloqueig definitiu de l'engegada dels acords signats des de febrer que optimitzen els recursos i ofereixen un millor servei a la ciutadania.

Aqueixos pactes no activats significarien l'adequació salarial a les noves funcions que realitzen els bombers forestals autonòmics helitransportats i terrestres des del mes de gener, la possibilitat d'una segona activitat per als bombers i les bomberes majors de 60 anys, així com la integració pública en l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències. D'aquesta manera es podrien optimitzar els recursos i oferir un millor servei a la ciutadania.

Des de la Secció Sindical de CCOO PV de bombers forestals denuncien que el col·lectiu es troba en una situació límit per la vaga indefinida, agreujada perquè dos companys estan en vaga de fam per tercer dia consecutiu en la plaça Major de Castelló i que romandran fins que es complisquen els acords pactats i signats entre la Generalitat, TRAGSA i la representació sindical.