Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Preacord en el conveni del taulell que inclou pujades del 2,5%

Després de vuit mesos d'intensa negociació, finalment es va poder arribar a un pacte per a millorar les condicions de treball d'un sector que ocupa a Castelló a més de 16.000 treballadors i treballadores i que és clau per a l'economia de la província.

06/08/2018.
    Fàbrica de taulells

A la fi del mes de juliol va tenir lloc l'última reunió negociadora, en la seu de la patronal Ascer, en la qual es va tancar el preacord que haurà de ser signat formalment després de l'estiu. Durant la trobada, que va durar cinc hores, es va pactar un augment salarial del 2,5% per a enguany (retroactiu a l'1 de gener de 2018) i els dos següents.

Para CCOO, el conveni, que regirà fins al 2020, s’adequa a la situació actual d'un sector que ha superat la crisi i que l'any passat va créixer un 6%. Així, els increments de sou són sensiblement majors que els que regien en el pacte laboral anterior, entre el 0,5% i l'1,9%.

Així mateix, s'ha acordat la creació d'una comissió bilateral que analitzarà possibles reduccions de la jornada laboral. Para CCOO és fonamental reduir-la, ja que en el sector es treballa un total d'1.776 hores a l'any, quan en el del metall o la construcció es contemplen 1.748 i 1.736 hores a l'any, respectivament. Per tant, es continuarà amb aquesta reivindicació, doncs en l'actual context de recuperació es fa necessari alleujar la càrrega de treball que han suportat els operaris i operàries davant l'augment de producció dels últims exercicis.