Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO PV proposa la creació d'un Observatori del Treball Decent per a vigilar les condicions de la contractació

La central sindical ha realitzat aquesta proposta en el marc de la Mesa del Diàleg Social, en la qual estan presents els sindicats, la patronal i el Consell. CCOO PV ha valorat el treball realitzat en aquest àmbit pels agents socials, que s'ha concretat en importants acords beneficiosos per al conjunt de la societat.

27/07/2018.
    Representants de la Mesa del Diàleg Social. A l'esquerra, el secretari general de CCOO PV, Arturo León.

L'Observatori del Treball Decent, que fou valorat per totes les parts, permetria analitzar l'evolució de la contractació i les diferents maneres d'accedir als llocs de treball, a més de vigilar l'economia submergida. Així ho ha anunciat el secretari general de CCOO PV, Arturo León, durant la Mesa del Diàleg Social, que s'ha celebrat a Alacant per fer un balanç del treball realitzat durant aquest semestre en les meses d'economia, de recuperació social i de polítiques públiques.

Un treball que per a CCOO PV ha sigut positiu i que ha fructificat en acords beneficiosos per al conjunt de la societat. És l'exemple de l'Acord sobre la inclusió de clàusules laborals en la contractació pública, l'ordenació del sector públic empresarial, l'Estratègia valenciana de seguretat i salut laboral, el Pacte autonòmic a favor de la salut mental o la Llei de renda valenciana d'inclusió. Per a Arturo León, és necessari dotar el diàleg social d'una major visibilitat pública “que done suport al treball realitzat conjuntament per l'Administració i els agents socials i econòmics en benefici de la ciutadania”.

CCOO PV valora així mateix el treball realitzat en l'àmbit de la transformació del model econòmic valencià, d'acord amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible. “Un programa els objectius del qual requereixen de recursos per a la seua implementació, per la qual cosa cobren especial importància un finançament i unes inversions justes per al País Valencià”, assenyala León. A la Mesa del Diàleg Social han assistit el president de la Generalitat, Ximo Puig; el conseller d'Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler; el conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafael Climent; el president de la patronal autonòmica CEV, Salvador Navarro; i el secretari general d'UGT PV, Ismael Sáez.

Propostes en la Mesa d'Economia

A més, el sindicat ha plantejat un augment de recursos de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (INVASSAT), per prevenir i atallar la sinistralitat, “que segueix a l'alça de manera preocupant”. També la mediació de la Generalitat Valenciana en els convenis de més de tres anys sense renovar i el desenvolupament reglamentari de la Llei de responsabilitat social.

En la Mesa de Recuperació Social, CCOO PV ha proposat que es treballe en el desenvolupament reglamentari de l'esperada Llei de serveis socials i que es concreten els requisits d'acreditació dels centres i serveis d'atenció a la dependència.

En la Mesa de Polítiques Públiques, la central sindical ha suggerit la creació del Tribunal Administratiu de Contractació Pública de la Comunitat Valenciana, tal com hi ha en altres autonomies (Madrid, Aragó, País Basc, Andalusia, Castella i Lleó, Navarra, Catalunya, Canàries, Extremadura i Galícia).