Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Cada quatre dies mor una persona en el seu lloc de treball

CCOO PV denuncia que el nostre territori lidera la sinistralitat mortal a Espanya, segons les dades del primer trimestre de 2018. L'increment és del 57,14 % respecte del mateix període de l'any anterior.

22/05/2018.
    CCOO PV denuncia que el nostre territori lidera la sinistralitat mortal a Espanya.

La sinistralitat augmenta en termes absoluts en el total d'accidents laborals, en concret un 3,27 %, però la dada més preocupant i intolerable és l'increment del 57,14 % dels accidents mortals. De 14 mortals en aquest mateix període en l’any 2017, actualment en són 22 els registrats, és a dir, cada quatre dies mor una persona en el seu lloc de treball. Aquesta xifra mostra que el País Valencià lidera la sinistralitat mortal a Espanya.

“Per si no fos poc aquest diagnòstic, divendres passat ens despertàrem amb dos nous accidents mortals”, manifesta Mila Cano, secretària de Salut Laboral de CCOO PV. El primer d'aquests va ocórrer en una empresa del sector del taulell d'Onda, on un treballador de 29 anys va quedar atrapat en una màquina en descarregar rajoles. I el segon cas va ser el d'un treballador, personal laboral de l'Ajuntament d'Algemesí de 46 anys, que es trobava realitzant labors de manteniment quan es va precipitar a la sèquia mentre manejava una segadora.

“Aquests fets s'estan convertint en escandalosament habituals davant la passivitat de les empreses, i els incompliments sistemàtics en la matèria preventiva, juntament amb la falta de recursos privats i públics per a atallar aquesta xacra que ens està matant”, assegura Cano.

Demà 22 de maig, el sindicat té prevista una nova jornada de lluita en defensa de la negociació col·lectiva, en la qual denunciarà la deterioració permanent de les condicions de treball que comporten un augment de la sinistralitat laboral. Davant les seus patronals es reivindicarà un acord que garantisca la recuperació salarial, el repartiment just de la riquesa i els drets arrabassats durant la crisi.