Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO condemna enèrgicament els atacs de l'exèrcit israelià contra el poble palestí

Segons les informacions proporcionades per diferents mitjans, a primera hora de la vesprada del dilluns dia 14, havien resultat morts 52 palestins i s'explicaven 2000 ferits per trets de soldats israelians en les protestes en la frontera amb la Franja de Gaza contra la inauguració de l'ambaixada d'EUA a la ciutat de Jerusalem.

16/05/2018.
    Concentració de València.

Aquesta nova matança perpetrada per l'exèrcit d'Israel contra el poble palestí es produeix en la vespra de la commemoració de la Nakba, dia de dol nacional del poble palestí, en el qual es recorda l'expulsió de més de 800.000 persones de les seues llars, la usurpació de la seua terra, l'exili i la destrucció de més de 500 poblacions i llogarets palestins.

El dia 15 de maig es van convocar concentracions a València (plaça de l'Ajuntament); Alacant (Renfe); i a Alcoi (plaça Espanya). El dijous dia 17 tindrà lloc una altra concentració a Castelló, a les 19.30 hores en la pl. Peixateria.

CCOO juntament amb altres organitzacions sindicals nacionals i internacionals i organitzacions de la societat civil ha condemnat en reiterades ocasions al llarg dels anys l'incompliment de les resolucions de Nacions Unides sobre Palestina. De la mateixa manera s'ha instat la comunitat internacional i especialment la Unió Europea que assumisca les seues responsabilitats i exercisca tota la seua influència sobre l'Estat d'Israel per frenar la barbàrie a Palestina i posar fi a l'ocupació il·legal del territori a Gaza i Cisjordània, inclosa Jerusalem Est.

Però lluny de millorar la situació, les violacions sistemàtiques dels drets humans i la violència extrema se segueix incrementant fins a arribar a una jornada negra com la que ahir es va viure en la Franja de Gaza.

L'anunci pel desembre passat del president Trump relatiu al trasllat de l'ambaixada d'Estats Units ha significat un nou factor d'amenaça clara per a la pau i l'estabilitat en la regió que deixa al descobert de nou les estratègies de negació de l'existència de Palestina i l'absència de respecte als consensos internacionals.