Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO demana la gratuïtat de les activitats extraescolars

La Federació d'Ensenyament de CCOO PV considera que la proposta d'ordre de jornada escolar haurà d'estar acompanyada de dotació econòmica i demana un compromís de dotació pressupostària per a implantar aquest model garantint l’accés a tot l’alumnat. Un canvi de tipus jornada no pot ser només per a millorar condicions laborals del professorat, sinó que ha de ser alhora una mesura de millora en l’atenció educativa a l’alumnat.

16/11/2017.
    Classe.

La proposta de jornada de l’Administració educativa va ser valorada ja en 2016 des de la FE CCOO PV en el seu vessant pedagògic com un projecte positiu i un avanç en l’atenció educativa atés que exigeix la presentació d’un pla pedagògic amb propostes de millora als àmbits pedagògics, de convivència, de coordinació, de coeducació i igualtat, de conciliació de la vida laboral i familiar i de la salut. També exigeix als centres que puguen acollir-se a una jornada amb totes les hores lectives compreses abans de l’hora del menjador que mantinguen el transport i el menjador i que les activitats educatives (dissenyades des del pla pedagògic) siguen d’oferta obligatòria.

En aquest últim punt Conselleria ha canviat la consideració d’activitats gratuïtes per la de “sense ànim de lucre”. La FE CCOO PV demana la gratuïtat d’aquestes activitats, així com del transport, menjador i material escolar. El dret a l’educació ha d’implicar la gratuïtat de tot allò relacionat amb aqueixa educació.

Demanem des de totes les instàncies polítiques, sindicals i socials un finançament just del País Valencià. Aqueixa necessitat de finançament està justificada sempre que siga per a donar a la ciutadania un veritable reconeixement de tots els seus drets bàsics, independentment de la seua classe social. Entenem que aqueix reconeixement implica la gratuïtat del servei.

La FE CCOO PV demana un compromís de dotació pressupostària per a implantar aquest model garantint l’accés a tot l’alumnat. Un canvi de tipus jornada no pot ser només per a millorar condicions laborals del professorat, sinó que ha de ser alhora una mesura de millora en l’atenció educativa a l’alumnat.

Quant al percentatge de vots necessaris per a canviar la jornada, la FE CCOO PV considera que no té sentit un càlcul sobre el cens sinó sobre el total de vots, encara que es podria demanar una participació mínima.

També considera positiu el canvi que fa que el resultat de la votació es mantinga tres anys. Les famílies han de tindre a l’abast un projecte educatiu que permeta una certa continuïtat. La FE CCOO PV defensa l’estabilitat de projectes educatius.

En aqueix sentit també ha demanat la negociació d’un acord de plantilles que permeta la dotació necessària perquè tots els centres tinguen el personal docent necessari per a atendre també les activitats que estan lligades al tipus de jornada tractat. La FE CCOO PV no defensarà qualsevol canvi de jornada que obligue els mestres i les mestres a augmentar el seu horari setmanal.