Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Jornades Paui solidaritat

‘Els Objectius de Desenvolupament Sostenible i el treball decent’

Dilluns dia 3 de juliol, a les 9.30 hores, a la sala d’actes de CCOO PV [plaça Nàpols i Sicília, 5 ] està prevista la realització d’unes jornades organitzades per la Fundació Pau i Solidaritat amb la col·laboració de la Generalitat. La pretensió fonamental de les jornades és donar a conéixer l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible així com les interdependències amb les exigències, drets, deures i condicions de treball de les persones i institucions involucrades.

20/06/2017.
    Jornades

El sindicat considera aquesta Agenda “com un marc adequat per a la implementació de polítiques que promoguen la igualtat i models de societat incloents amb sistemes públics de protecció per al conjunt de la població”.

La reflexió i el debat públic al voltant dels reptes comuns son l’objectiu principal d’aquestes jornades, des de la convicció que els sindicats són essencials per a l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament en tots els països i que la llibertat sindical, la negociació col·lectiva, la promoció del treball digne i la defensa dels drets de les treballadores i dels treballadors són eines insubstituïbles per a millorar les condicions de vida de totes les persones.

L’assistència és oberta al públic però requereix inscripció prèvia. Les persones interessades sols han d’omplir aquest formulari en línia.

Programa

L’obertura i clausura de les jornades correran a càrrec del secretari general de CCOO PV, Arturo León, i del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, respectivament.

La primera conferència està prevista a les 10.20 hores i serà impartida per la coordinadora de la Xarxa Sindical de Cooperació al Desenvolupament de la Central Sindical Internacional, Paola Simonetti, que abordarà el ‘Treball decent i l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible’

A les 12.00 hores es realitzarà una taula rodona sobre ‘El paper dels sindicats en l’Agenda 2030: contribució del sindicalisme a l’extensió del treball decent en l’àmbit mundial’, amb la participació de:

Víctor Garrido. Secretaria d’Acció Sindical Internacional CCOO Indústria. Coordinació d’industriALL Global Union per l’AMG amb Inditex

Ofelia de Felipe. Tècnica de cooperació del Instituto Paz y Solidaridad de la Fundación 1º de Mayo de CCOO.

Santiago Martínez. Secretari d’Acció Sociopolítica i Comunicació de CCOO Euskadi.

La clausura, a càrrec del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, està prevista a les 13.30 hores.