Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO #alcarrer en defensa de la negociació col·lectiva, per una ocupació i uns salaris dignes

“Eixim #alcarrer perquè aquesta és la nostra lluita, pels drets laborals i de ciutadania per al 30% de la població que malviu sota el llindar de la pobresa malgrat tindre ocupació” Paco Molina

22/02/2017.
    Manifestació València

Aquest matí el sindicat ha realitzat concentracions a les 12h en les subdelegacions de Govern d'Alacant i de Castelló. A València, la seu de CCOO PV a ha acollit una assemblea massiva de representants sindicals convocats a la manifestació posterior des de la seu del Servef fins a la seu de la CIERVAL en la qual han denunciat la insuficiència de les retribucions per fer cara a la carestia de la vida. A les 12 h els representants sindicals han pres els centres de les tres ciutats demanat protecció social i responsabilitat empresarial.

El secretari general, Paco Molina, ha encoratjat els delegats i les delegades a apoderar-se i no oblidar per què lluiten “pels nostres, perquè tenim motius i la responsabilitat de continuar sent l’avantguarda que arranca drets per tots els que pateixen sota la mordassa d’una inseguretat que dificulta la lluita per la dignitat. No volem l’ocupació que ens volen donar, desregulada, mal pagada i en precari, el que necessitem és la derogació d’una Reforma laboral que ha empobrit i fet més vulnerable la població treballadora”.

A la capçalera de la manifestació conjunta amb UGT- PV, el secretari general de CCOO PV Paco Molina ha enumerat els motius suficients per a la mobilització, atenent tots els informes que situen Espanya al cim de la desigualtat, l’empobriment i la descohesió social, només per darrere de Xipre. “És una ignomínia que mentre creix la productivitat, presumim de les exportacions i es parla de recuperació, l’informe de Casa Caritat afirma que mai en la nostra història s’han trobat davant d’una situació de desprotecció com la que els desborda a diari” ha apuntat.

“Ens mobilitzem perquè aquest país arrosseguem un atur estructural que està truncant les vides de 13.000.000 de persones, perquè proliferen els contractes d’una parcialitat insultant que consoliden un model depredador de recursos, persones i drets” ha puntualitzat. Sobre això, els sindicats reivindiquem prioritzar els sectors intensius en mà d’obra, no en poc valor afegit, els quals han empleat i donat qualitat de vida i treball al major nombre de treballadors als nostres territoris.

El secretari general també ha denunciat que “és impropi d’un país avançat que més del 50 % de la població activa cobre un 34.1 % menys malgrat realitzar les mateixes funcions” en referència al Dia contra la Bretxa Salarial.

La manifestació que ha recorregut els carrers de València també ho ha fet en defensa d’unes pensions suficients, per afrontar la proposta del Govern que devaluaria les pensions actuals fins a un 30 % en l’any 2020.

A la pèssima qualitat de l’ocupació creada Molina ha afegit una greu manca de xarxes de protecció i les conseqüències de les receptes per a l’eixida de la crisi, que només han consolidat la pobresa laboral. Referent a això, Molina ha fet extensible als delegats i a l’afiliació l’orgull de la feina feta amb l’arreplegada de més de 700.000 signatures que han fet possible l’aprovació a tràmit al Congrés de la IL per una prestació mínima d’ingressos “per als que ho han perdut tot i fins fa no res treballaven als nostre costat”.

Molina ha instat a “plantar punys a la precarietat” perquè “no ens val qualsevol tipus d’ocupació, volem treballar amb dignitat, en ocupacions estables, amb garanties i amb drets”. El líder sindical ha posat en valor la negociació col·lectiva com a instrument fonamental per a les persones treballadores i ha denunciat la pèrdua de poder adquisitiu dels nostres salaris, un 12 % inferiors a la mitjana estatal, malgrat ser líders en exportació.

Per tot això Comissions Obreres ha marxat avui reclamant accions de Govern per pal·liar la pèrdua progressiva del poder adquisitiu dels salaris, de les pensions i de les rendes de protecció i frenar el creixement d’una desigualtat que amenaça la cohesió social. El secretari general ha reclamat a les administracions compromisos concrets pel que fa al cas, que en política es tradueixen en recursos.

CCOO PV s’ha mobilitzat denunciant l’augment de l’atur i la generalització de la precarietat laboral, així com l'increment dels preus dels subministraments bàsics per a la ciutadania: la llum, el gas, el combustible o la calefacció. “Perquè és insostenible que pugen els preus mentre els salaris perden poder adquisitiu i creix la desigualtat, perquè la resolució de la crisi és tant injusta que els representants sindicals han de mobilitzar la resta i eixir #alcarrer”:

· Contra la pujada de serveis bàsics (electricitat, gas...)

· Contra la precarietat laboral

· Contra la bretxa salarial

· Per pujades salarials que permeten recuperar poder adquisitiu

· Per un increment de les pensions i de les rendes de protecció

· Pel restabliment de l'IPC com a índex d'actualització

· Per la creació de més i millor ocupació

· Per la recuperació de drets i de la qualitat dels serveis públics

· Per una prestació d’ingressos mínims per a combatre la desigualtat

· Per la derogació de les reformes laborals