Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Mobilitzacions exigit un diàleg social efectiu per #recuperardrets

El pròxim dijous 15 de desembre, a les 12h, es realitzaran concentracions conjuntes davant la delegació i subdelegacions del Govern al País Valencià [Alacant: plaça de la Muntanyeta, 6; Castelló: plaça M. Agustina, 6; València c/ Colom, 60]

29/11/2016.
    15D

La mobilització respon a la necessitat de donar resposta a una majoria de treballadors i treballadores que està reclamant solucions urgents a problemes greus, que ja no poden resistir per més temps, i que insten als seus representants sindicals a reclamar el repartiment just dels fruits del creixement econòmic.

La convocatòria, d'àmbit estatal, aspira a aprofitar la nova situació política d'Espanya, en la qual els acords seran molt necessaris, assumint la responsabilitat com a organitzacions sindicals majoritàries de ser l'altaveu de la classe treballadora.

CCOO PV reclama que el diàleg social es traduïsca en resultats tangibles, que s'atenga a la ciutadania, que permeta eixir de la senda de la desigualtat i la pobresa, reduir substancialment l’atur i impulsar un creixement econòmic sostenible, amb més i millors ocupacions, millors salaris –inclòs un salari mínim interprofessional del 60% del salari mitjà a la fi de legislatura– i garantia per a les pensions i el seu poder adquisitiu, així com recuperar les llibertats i els drets democràtics.

El sindicat vol participar en aquest nou escenari de concertació amb objectius reals i concrets, amb terminis d'execució definits i possibles, en un diàleg social efectiu i verificable en el qual Govern i forces parlamentàries tenen una responsabilitat que han d'assumir, però també la patronal.

No s'aconsegueixen canvis sense mobilització, tampoc sense negociació. #recuperardrets requereix la imprescindible alternança de tots dos, és el moment de pressionar per aconseguir variar el rumb cap a una política pressupostària que pose en primer lloc les persones, el creixement, l'ocupació de qualitat, les pensions i l'enfortiment de les xarxes de protecció.

El 15 de desembre davant les subdelegacions del Govern de tot l'Estat, reclamarem una reforma fiscal integral, basada en criteris de suficiència i equitat, fer que el crèdit arribe de nou a les famílies i a les empreses amb un model financer en el qual la banca pública –l’ICO i les entitats a les quals vam haver de rescatar en període de crisi i que ara són de l'Estat– faça un paper destacat.

La mobilització pretén provocar diàleg i consens entorn dels grans reptes que tenim plantejats: reactivació econòmica; ocupació de qualitat; derogar les reformes laborals, la Llei 27/2013, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració local, i l'article 315.3 del Codi penal; la LOMQE, les revàlides i les retallades en educació i en la resta de serveis públics; reformar la fiscalitat; garantir les pensions, assegurar els serveis públics; reforçar els sistemes de protecció social i la igualtat real i efectiva, no solament entre homes i dones, també en aquells grups de persones treballadores, que per les seues característiques inherents, no són tractades en condicions d'igualtat; i protegir els asilats i migrants.