Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO PV exigeix ocupació pública estable i de qualitat a l’Administració educativa

La Federació d’Ensenyament de CCOO PV veu entrebancs i exclusió de l’accés al treball estable limitar les oposicions a una sola vegada en tota la legislatura. Assumeix com una de les seues reivindicacions fonamentals lluitar per aconseguir ocupació estable i de qualitat, a més de defensar la necessitat de tenir serveis públics per a garantir els drets de ciutadania.

28/10/2016.

D’acord amb aquests principis, la proposta sobre ocupació pública docent que va plantejar la FE CCOO PV als partits polítics que ara conformen el Govern valencià, des de l’inici de la legislatura, va ser la necessitat d’augmentar les plantilles educatives i plantejar ofertes d’ocupació pública àmplies cada any.

Aquesta proposta es concreta en arribar a un acord de legislatura per oferir les places de la taxa de reposició, més les necessàries per a revertir les retallades. També perquè aquestes places s’oferisquen de manera pautada per especialitats, per tal que les persones que es presenten puguen preveure la seua preparació i disposar de diverses oportunitats per a optar a accedir a les places convocades.

La Conselleria d’Educació ha plantejat en una primera mesa sectorial sobre les ofertes d’ocupació pública no convocar oposicions docents l’any 2017 i els dos anys següents, unes especialitats en l’any 2018 i altres en l’any 2019. Des de l’Administració educativa s’ha comentat també que la seua proposta seria treure les vacants necessàries per a revertir retallades en els termes que s’establisquen en la normativa de recuperació de plantilles que es puga avançar en aquest curs i que la limitació a la taxa de reposició que imposa el Govern central és un entrebanc per a assolir aquest objectiu.

La Federació d’Ensenyament considerem positiu avançar cap a l’oferta d’ocupació que consolide plantilla, reduïsca la precarietat i revertisca retallades. Però no convocar cap oposició l’any 2017 i solament parcials en els dos anys consecutius, augmentarà la precarietat de les persones que treballen en el sistema educatiu valencià, atés que incrementarà la taxa d’interinitat possiblement amb major creixement del que hem patit els darrers anys.

Aquesta mesura de no convocar oposicions dificultarà l’accés a una ocupació de qualitat i estable tant al professorat que ja porta temps en el sistema, com també i de forma especial, a les persones joves i a les que tenen menys experiència en reduir les seues oportunitats i en allargar el temps en el qual es veuen obligats a mantindre la seua situació precària o d’exclussió del sistema.

Des del sindicat s’ha destacat també la situació dels ensenyaments artístics superiors atés que cal parlar d’aquests de manera específica ja que la convocatòria d’ingrés i d’accés dutes a terme estaven negociades dins d’un plantejament de continuïtat i d’abordar el problema de la necessitat d’estabilitzar la major part de la plantilla possible per afrontar la seua incorporació a l’espai universitari.

La Mesa s’ha tancat amb la insistència de l’Administració que l’oferta serà el més àmplia possible, independentment del nombre de vegades que es convoque per a cada especialitat, i que es convocarà un grup de treball per a perfilar l’oferta d’acord amb les vacants que hi ha en cadascuna.