Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Antonio Montalbán guardonat el 9 d’Octubre

El primer secretari general de CCOO PV des de 1970 fins a 1996, Antonio Montalbán, ha sigut reconegut en el Dia del País Valencià per la Generalitat. Una nova distinció al mèrit empresarial i social s’uneix per primera vegada a les que ja hi ha en els àmbits cultural, deportiu i científic.

10/10/2016.
    Antonio Montalbán

Una comitiva del sindicat, encapçalada per Paco Molina, va acompanyar Montalbán des de la seu de Nàpols i Sicília de València. Es van dirigir a l'acte institucional, que va tindre lloc en el Palau de la Generalitat a les 10 hores, en el qual el president Ximo Puig va fer lliurament de les més altes distincions d'enguany.

CCOO PV va presentar la candidatura d'Antonio Montalbán Gámez en un any en el qual el sindicat celebra el seu 50 aniversari. El que fóra primer secretari general representa el treball callat de milers de sindicalistes que s'han deixat la pell en la defensa dels drets laborals, socials i polítics.

Montalbán va ser un dels fundadors del sindicat en el sector de la fusta, on va treballar fins a 1977. Va ser detingut fins en cinc ocasions i torturat per la Brigada Político Social per la seua activitat com a màxim responsable de CCOO PV.

És la primera ocasió en la qual la Generalitat Valenciana inclou aquest reconeixement que, en paraules del president tenen com a objectiu “prestigiar el paper en la societat dels agents socials”.