Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 julio 2026.

#Habitatge

17J Mobilitzacions en la jornada de vaga general en l'educació concertada

    La mobilització de docents de l'escola concertada denuncia el bloqueig de les negociacions després de dos anys d'intents frustrats. Educació CCOO PV ha remarcat que sectors com l'educació especial (amb només 14 centres concertats afectats) i la formació professional pateixen una mancança greu de personal, titllant de "ridícula" la dotació d'hores en comparació amb la xarxa pública.

    17/06/2026.
    Concentració davant les Corts Valencianes

    Concentració davant les Corts Valencianes

    Els sindicats CCOO, UGT i STEPV s'han concentrat davant les Corts Valencianes, dins del calendari d'accions previst en l'educació concertada durant la jornada de vaga general convocada per a aquest dimecres 17 de juny. La convocatòria inicial, que preveia una aturada parcial d'una hora a l'inici del matí, s'ha ampliat finalment a tota la jornada laboral.

    El portaveu de la Federació d'Educació de CCOO PV, Javier García, ha manifestat des de la concentració del matí que la decisió d'anar a la vaga ha respost a la manca de negociació per part de la Conselleria d'Educació i a la seua poca  voluntat per a solventar tres problemes fonamentals.

    El sindicat ha denunciat el bloqueig de les negociacions després de dos anys d'intents frustrats i ha remarcat que sectors com l'educació especial (amb només 14 centres concertats afectats) i la formació professional pateixen una mancança greu de personal, titllant de "ridícula" la dotació d'hores en comparació amb la xarxa pública.

    Respecte a les reclamacions salarials, els sindicats consideren prioritari solucionar primer les deficiències estructurals i organitzatives dels centres abans d'abordar la qüestió retributiva. "Si un centre no té prou plantilla per a atendre l'organització i el funcionament habitual, no podem estar pendents de demanar més per ahí perquè estem en qüestions anteriors a això. Si l'ordre de pagament delegat fa que jo quan arribe al mes de juny deixe de cobrar, haurem d'arreglar primer això".

    Els tres sindicats convocants han reclamat durant la jornada:

    · L'actualització de l'acord de jubilació parcial.

    · La negociació de les plantilles dels centres concertats, especialment en Educació Especial i Formació Professional, per a aconseguir com a mínim l'equiparació amb els criteris de l'escola pública.

    · Abordar l'ordre de pagament delegat, ja que la modificació d'aquesta genera incidències, contravé la normativa laboral i perjudica els drets del personal en la gestió del pagament de salaris i la tramitació de substitucions.

    CONCENTRACIONS

    La concentració unitària realitzada a la porta de les Corts Valencianes ha tingut una gran afluència de treballadors i treballadores de tota la província "que s'han pogut desplaçar en ser una vaga de jornada completa".

    Així mateix, s'ha cridat a participar en les mobilitzacions per a la vesprada:

    València: A les 18:00 hores, a les portes de les Corts Valencianes.

    Alacant: A les 18:00 h, a la plaça de la Muntanyeta.

    Castelló: A les 18:00 h, a la plaça de les Aules.