Comisiones Obreras del País Valenciano | 5 marzo 2026.

El personal del Servei d'Ajuda a Domicili de l'Ajuntament de Sagunt inicia les seues mobilitzacions

    La plantilla del SAD de Sagunt, gestionat per Carelive SL, s'ha concentrat davant les portes de l'Ajuntament, en protesta per la falta de solucions a les condicions de precarietat laboral que pateixen i que van traslladar al consistori en un informe detallat de la situació actual del servei.

    04/03/2026.
    Concentració de la plantilla del SAD davant l'Ajuntament de Sagunt

    Concentració de la plantilla del SAD davant l'Ajuntament de Sagunt

    L'informe recull diferents incidències organitzatives i laborals que han sigut traslladades reiteradament a l'empresa des de maig de 2025 i que continuen sense una solució estructural consolidada, segons indica Minerva Almor, secretària general de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO a Camp de Morvedre i Alt Palància.

    L'actitud de la plantilla i dels seus representants sempre ha sigut dialogant. Entre els fets documentats, CCOO recorda que, davant la negativa de l'empresa a complir amb els drets del personal, al juliol de 2025 va ser necessari reclamar la intervenció de la Inspecció de Treball per a regularitzar l'abonament de les pagues extraordinàries conforme al Conveni col·lectiu, situació que va quedar finalment corregida al gener de 2026 després d'actuació inspectora.

    L'informe també destaca l'elevat grau de temporalitat de la plantilla. D'unes 100 treballadores adscrites al Servei, només 8 tenen contracte indefinit. Sergio Villalba, secretari general de CCOO a Camp de Morvedre i Alt Palància, indica que això suposa una gran incertesa i precarietat laboral a la plantilla d'un servei essencial dirigit a persones dependents, l'estabilitat laboral constitueix un element rellevant per a garantir continuïtat assistencial, organització adequada i qualitat en l'atenció. A l'anterior s'afig l'ús abusiu de la contractació a temps parcial, malgrat que hi ha treballadores disposades a ampliar les seues jornades laborals.

    A més, el sindicat assenyala l'existència de disfuncions en la planificació i previsibilitat de quadrants, discrepàncies en el reconeixement del temps efectiu de desplaçament entre domicilis, trobar que els han reduït la jornada en tornar de vacances o després d'una baixa mèdica i la falta de constitució formal del Comité de Seguretat i Salut, òrgan obligatori en matèria de prevenció de riscos laborals.

    Des de l'organització sindical se subratlla que el SAD és un recurs públic essencial que atén persones especialment vulnerables del municipi, per la qual cosa la seua gestió ha de sustentar-se en el compliment normatiu, l'estabilitat organitzativa i la qualitat efectiva del servei.

    Per això, CCOO considera necessari que l'Ajuntament realitze una avaluació objectiva i rigorosa del funcionament global del Servei d'Atenció a Domicili, en el marc del seguiment i control dels serveis públics essencials, amb la finalitat de reforçar la seua estabilitat i qualitat futura.

    “L'objectiu és contribuir a millorar el model de gestió del servei, garantint seguretat jurídica, estabilitat laboral i atenció adequada a les persones dependents”, assenyalen des del sindicat.

    CCOO reitera la seua disposició a col·laborar institucionalment en qualsevol procés que permeta enfortir el SAD municipal de Sagunt. Així mateix, tant el sindicat com les treballadores agraeixen les mostres de suport rebudes i l'acompanyament durant la concentració.