Comisiones Obreras del País Valenciano | 6 diciembre 2025.

Pau i Solidaritat PV elabora un diagnòstic sobre l'estat de l’Educació per a la Ciutadania Global al País Valencià

    Ja es pot consultar i descarregar el Diagnòstic sobre l’educació transformadora en relació amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, un document que recull el resultat d’un procés participatiu impulsat per la Fundació Pau i Solidaritat PV en el marc del programa REPENSEM INTERACTUEM, amb el suport de la Generalitat Valenciana.

    04/12/2025.
    Document de bones pràctiques i oportunitats en EpCG.

    Document de bones pràctiques i oportunitats en EpCG.

    Ja es pot consultar i descarregar el Diagnòstic sobre l’educació transformadora en relació amb l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, un document que recull el resultat d’un procés participatiu impulsat per la Fundació Pau i Solidaritat PV en el marc del programa REPENSEM INTERACTUEM, amb el suport de la Generalitat Valenciana.

    A través d'enquestes, entrevistes i espais de diàleg amb professorat, alumnat, ONGD i la Federació d'Educació de CCOO PV, el diagnòstic ofereix una aproximació a l’estat actual de l’Educació per a la Ciutadania Global (EpCG) al País Valencià, identificant tendències, necessitats i els principals reptes per a enfortir una educació transformadora en el territori.

    El document analitza pràctiques educatives, reptes i oportunitats per a transversalitzar l’EpCG en el currículum i en la vida dels centres, amb especial atenció a la Formació Professional, un dels àmbits on més es fa evident la necessitat de connectar els aprenentatges amb les problemàtiques globals i els drets humans.

    A més, a partir del diagnòstic s’ha elaborat un document de bones pràctiques i oportunitats en EpCG, amb la finalitat de transformar la informació recopilada en coneixement col·lectiu i assegurar la seua incorporació com a aprenentatge, innovació i millora permanent. Aquest nou document ofereix material clar, pràctic i en un format accessible, que permet identificar idees, propostes i experiències educatives d’èxit que poden ser replicades en diferents contextos. Funciona com una guia que orienta sobre on trobar materials, com treballar problemàtiques rellevants i quins enfocaments metodològics estan resultant transformadors al País Valencià.

    Des d’una mirada crítica i sindical, el diagnòstic i el document de bones pràctiques proposen claus per a avançar cap a una educació que connecte allò local amb allò global, fomente el pensament crític i contribuïsca a la construcció de societats més justes, democràtiques i sostenibles.

    Tots dos documents estan disponibles per a la seua consulta i descàrrega en la web de la Fundació Pau i Solidaritat PV i també en la web d’Interactuem.