Comisiones Obreras del País Valenciano | 3 octubre 2025.

Calendari d’accions i mobilitzacions en l'educació: assemblees, manifestació i vaga

  • CCOO PV, UGT I STEPV convoquen vaga el 20 de novembre davant les retallades i la falta de recursos.

Educació CCOO PV, UGT i STEPV convocaran assemblees comarcals entre el 7 i el 23 d’octubre per acordar les accions que es proposen per forçar la negociació dels temes proposats. Els sindicats reivindiquen millores salarials, la recuperació de les plantilles docents retallades, la reducció de ràtios i la millora de les infraestructures. 

26/09/2025.
Roda de premsa sobre les mobilitzacions.

Roda de premsa sobre les mobilitzacions.

Davant la negativa de la Conselleria a tractar les propostes plantejades, els tres sindicats han acordat convocar assemblees comarcals conjuntes durant el mes d’octubre, per a tractar la plataforma reivindicativa i les accions i mobilitzacions proposades. El calendari serà el següent:

Assemblees comarcals

Del 7 al 28 d’octubre a Dénia, Petrer, Elx, Alcoi, Alacant, Torrevella, Benidorm, Villena, València, Alzira, Bunyol, Ontinyent, Port de Sagunt, Gandia, Requena, Xàtiva, Torrent, Sueca, Llíria, Paterna, Castelló de la Plana, la Vall d’Uixó, Vinaròs, Vila-real i Sogorb.

També es convocarà una assemblea telemàtica el 28 d’octubre pel matí.

Manifestació

Dissabte 8 de novembre a Alacant, Castelló i València.

Primera vaga

Dijous 20 de novembre.  

Plataforma reivindicativa

   1. Millores salarials que compensen la pèrdua de poder adquisitiu del professorat valencià aplicades a la part de competència autonòmica. El professorat valencià és dels pitjors pagats del conjunt de l’Estat.

   2. Recuperació de les plantilles docents retallades per l’actual govern i reversió de les retallades en totes les etapes educatives. Igualment, millora de les condicions laborals del professorat expert d’FP i especialista, que ha vist reduïdes considerablement les seues retribucions.

   3. Reducció de les ràtios d’alumnat.

   4. Reducció de la sobrecàrrega de feina i de burocràcia.

   5. Millora de les infraestructures educatives i, especialment, les dels centres afectats per la dana, que continuen amb molts problemes per treballar amb la normalitat desitjada.

Igualment, els tres sindicats continuaran treballant per aconseguir la derogació de la mal anomenada llei de “llibertat educativa” i la normalització del valencià en l’ensenyament.