Comisiones Obreras del País Valenciano | 3 junio 2025.

CCOO PV saluda que la formació professional s'aborde en el diàleg social i aposta per ocupació de qualitat

    CCOO PV ha participat en una reunió de treball amb la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació i agents socials i econòmics, les conclusions dels quals es tractaran en la Taula de Diàleg Social.

    26/05/2025.
    Subtaula de Formació

    Subtaula de Formació

    Hui s'ha constituït una subtaula de Formació, que dependrà de la Taula general de Diàleg Social. Una vegada ja aprovada la llei estatal d'ordenació i integració de la formació professional, l'objectiu d'aquesta reunió ha sigut el desenvolupament d'aquesta norma en l'àmbit de la nostra comunitat autònoma. Hui s'ha constituït una subtaula de Formació, que dependrà de la Taula general de Diàleg Social. Una vegada ja aprovada la llei estatal d'ordenació i integració de la formació professional, l'objectiu d'aquesta reunió ha sigut el desenvolupament d'aquesta norma en l'àmbit de la nostra comunitat autònoma.

    L'ocupabilitat, la formació permanent i anticipar-se als canvis, són els reptes marcats en aquesta reunió. CCOO PV saluda aquesta iniciativa de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació i de la Secretaria Autonòmica d'Ocupació i Formació de treballar els temes relacionats amb la formació de les persones i que s'aborden des de l'àmbit del diàleg social.

    Així mateix, CCOO PV ha manifestat que ha d'haver-hi una coordinació dels instruments ja creats, com els consells territorials de formació, els pactes territorials per l'ocupació i el Consell Valencià de Formació. A més, el sindicat ha posat l'accent en els processos d'orientació de les persones, com a element clau.

    CCOO PV estarà implicat en aquest treball en matèria de formació, tan important en uns moments on els canvis són vertiginosos, perquè cap persona treballadora es quede arrere. És necessari garantir ocupacions de qualitat d'una banda i, d’una altra, preservar el dret a formar-se al llarg de la vida.

    Amb aqueixos compromisos, a la reunió han assistit, per part de CCOO PV, la secretària general, Ana García Alcolea, juntament amb Rocío Pascual, Antonio García i Manuela Pascual.