Comisiones Obreras del País Valenciano | 3 mayo 2024.

Comarques de l'Interior

Llíria acull l'assemblea prèvia al #28Abril i al Primer de Maig

L'assemblea prèvia a la commemoració del Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball i del Primer de Maig ha estat protagonitzada pels seus delegats i delegades al territori. L'acte ha estat conduït per dos representants de Surexport Levante SL, i ha tingut l'assistència de l'alcalde de Llíria Juanma M. León i les intervencions del secretari de CCOO PV Interior, Manolo Montaner i de la secretària general de CCOO PV, Ana García

22/04/2024.
    Imatge de família amb ponents i representants assistents a l'assemblea #1M2024 i #28Abril

L'assemblea ha començat amb les experiències de quatre representants sindicals dels sectors d'atenció a la dependència, dels serveis socials municipals, del manipulat de cítrics i la indústria agroalimentària. Amparo Vidal, delegada en la residència Savia Llíria; Marta Mirasol, de Cheste Agraria Coop; Lidia García, de l'Ajuntament de Riba-roja i Daniel Salvador, de Food Vac SL han compartit el seu orgull de representar als seus companys i companyes, i la sort de disposar del suport, els recursos formatius i l'espenta del primer sindicat del País Valencià.

El secretari general de CCOO a les Comarques de l'Interior, Manolo Montaner, ha reivindicat el territori, la força del sindicalisme de proximitat i la necessitat de continuar creixent. Montaner ha assegurat que el compliment dels increments salarials arreplegats en l'Acord estatal per a la negociació col·lectiva per part de les empreses és fonamental perquè les persones treballadores recuperen poder adquisitiu amenaçat per la inflació.

El líder sindical ha recordat que l'OIT alertà fa temps dels efectes del canvi climàtic sobre la salut de les persones treballadores, incloent-hi càncer, malalties cardiovasculars, afeccions respiratòries i efectes sobre la salut psicosocial. "CCOO ha de desenvolupar la seua tasca i convertir la seguretat i salut en el treball en un dels pilars de les polítiques públiques d'adaptació al canvi climàtic" ha animat.

L'any 2023 hem tingut 624.911 accidents de treball amb baixa i 721 morts en el treball. Al respecte el sindicat s'ha marcat tres objectius prioritaris: reforçar la qualitat de la gestió de la prevenció en les empreses; acabar amb el subregistre de malalties professionals; i reforçar el marc normatiu per a la prevenció efectiva dels riscos psicosocials.

Finalment, Montaner ha cridat a la representació de les comarques a fer honor a l'art. 7 de la Constitució: 'Els sindicats de treballadors i associacions empresarials contribueixen a la defensa i promoció dels interessos econòmics i socials que els són propis'. "Ells ja ho fan, recuperem l'espai que ens correspon. Visca la lluita de la classe obrera!".

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha dedicat la seua intervenció a desmuntar els dogmes de fe neoliberals sobre l'apocalipsi que suposadament haurien d'haver provocat mesures com l'increment d'SMI, o l'eliminació del contracte d'obra i servei, amb la realitat d'una estabilitat contractual inèdita. García ha defensat la possibilitat d'abordar la reducció de la jornada laboral.

La secretària general també ha afirmat que el futur passa per una transició energètica sostenible i una política industrial capaç de crear ocupació de qualitat. "Cal protegir el contracte de treball, recuperar la capacitat adquisitiva dels salaris i reforçar la protecció social" ha emfatitzat.

Finalment, la responsable autonòmica ha afirmat que "dignificar el món del treball implica reclamar un entorn laboral equitatiu i compromés amb la protecció dels drets laborals fonamentals. Ens pertoca cuidar la salut i la seguretat de les persones que generen la riquesa real amb la seua força productiva".

Ambdós secretaris han avançat el compromís del sindicat amb els objectius d'una prevenció eficaç, l'augment dels salaris, la reducció de la jornada i la plena ocupació, des del convenciment que les desigualtats polaritzen la societat, aprofundint les bretxes, erosionant drets i augmentant la precarització laboral.

Noticias relacionadas

Xeresa acull l’assemblea de CCOO la Ribera-la Safor per commemorar el Primer de Maig i el 28 d’abril

CCOO PV prepara assemblees al País Valencià per commemorar el #28Abril i el Primer de Maig

CCOO PV comença les assemblees del Primer de Maig reivindicant la plena ocupació i la reducció de la jornada