Comisiones Obreras del País Valenciano | 30 abril 2024.

Signat el Conveni del taulell

“Després d'un llarg i intens camí de negociació, els agents socials han oficialitzat la signatura del Conveni del taulell, amb increments amb efecte retroactiu i una reducció de la jornada anual màxima”, Jordi Riera, CCOO Hàbitat PV

12/04/2024.
    Signatura del Conveni

Aquest divendres 12 d'abril s'ha celebrat la signatura del Conveni del taulell en la seu d'ASCER, després de l'acord aconseguit amb la patronal del sector el passat 28 de març. La vigència marcada en el text abasta des de l'1 de gener de 2023 fins al 31 de desembre de 2024.

El Conveni consigna un increment sobre tots els conceptes de taules d'un 3,5 % -amb efecte retroactiu per a 2023- i un increment d'un 2,5 % -amb efecte retroactiu per a 2024-, a més d'una reducció de jornada a 8 hores. És a dir, per a 2024 la jornada anual màxima passaria a ser de 1.768, en lloc de les 1.776 de 2023, amb el compromís de treballar per aconseguir coeficients reductors de cara a la jubilació.

Jordi Riera, portaveu de CCOO en la comissió negociadora ha agraït la participació i el suport dels companys i de les companyes del sector, tant en les assemblees com en les mobilitzacions convocades. “Aquesta força del conjunt dels treballadors i de les treballadores del taulell la que ha aconseguit unes millores necessàries i justes” ha afirmat.