Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO PV se suma a la concentració antiracista

El sindicat fa una crida a participar en la concentració convocada per diferents entitats i organitzacions antiracistes, entre elles, CCOO PV, el dissabte 23 de març a les 17 hores, en la plaça de l'Ajuntament de València, sota el lema “Això m'afecta a mi però també a tu”.

20/03/2024.
    Cartell de la convocatòria

En l'efemèride del Dia internacional de l'eliminació de la discriminació racial, Comissions Obreres vol reiterar la necessitat de continuar configurant una forta consciència social antiracista i antidiscriminatòria tant en la societat com en els centres i llocs de treball.

Lamentablement hui dia constatem el creixement de discursos racistes, xenòfobs i discriminatoris contra diversos col·lectius en el si de la nostra societat: eixos discursos -clarament d'odi- proliferen a la calor de l'increment del soroll mediàtic i polític de l'extrema dreta i de la ultradreta.

En vespres de les eleccions europees tenim una responsabilitat envers la convivència en llibertat: hem de confrontar aquestes mentides, falses afirmacions i manipulacions que intoxiquen la convivència en una societat plural i diversa com és la valenciana i l'espanyola. És impossible revertir una realitat enriquida per i des de la diversitat: negar eixa realitat - qüestionar-la - ens retrotrau a les èpoques més fosques de la Humanitat que, de manera lamentable, sempre han conclòs en tragèdia.

CCOO PV reitera i ratifica el seu compromís antiracista des de la defensa dels valors de llibertat, pluralisme i convivència i crida a la mobilització del vot ciutadà per a parar en les urnes, en els centres i llocs de treball i als carrers la marea d'odi que plana després de les mentides i la manipulació.

Pel que fa a l'àmbit autonòmic, CCOO PV vol posar el focus en la necessitat de polítiques més decidides per a combatre l'atac sistemàtic als valors fonamentals com la dignitat humana, la igualtat, els drets humans i la mateixa democràcia.

Fem una crida a que la lluita contra la discriminació i la prevenció del racisme i la xenofòbia s'incorporen en l'agenda política a través de mesures inclusives, efectives i compromeses, mitjançant un abordatge integral i des de totes les perspectives; l'econòmica, la laboral, la social i la cultural.