Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 julio 2024.

Taller

Dones de la generació del 27

Novelda va acollir la celebració del taller sobre la realitat de les dones que van formar part de la generació del 27 organitzat per la Federació de Pensionistes de CCOO PV, coincidint amb la clausura de l'exposició 'Dones de la República fent història'.

14/12/2023.
    Taller realitzat a Novelda

A l'acte van assistir quinze persones, que pogueren interactuar gràcies a una disposició circular del mobiliari que va facilitar una experiència més amable i participativa.

Durant el taller es va contextualitzar l'agitada època en la qual els va tocar viure i les circumstàncies polítiques que van influir de manera decisiva tant en la vida com en l'obra de totes elles, literates enquadrades en la generació del 27, es va rastrejar l'esdevenir de la seua vida i obra en l'exili, el retorn o el franquisme en el qual van haver de continuar.

Les persones participants van poder aprofundir en les interessants vides d'algunes d'aquestes literates, que van ser identificades en l'exposició. També es van llegir alguns textos i es van comentar anècdotes.

La trobada va acabar amb l'afirmació compartida que l'oblit de l'obra d'aquestes dones és violència masclista, perquè les ignora, no concedeix el mateix valor a les seues obres que a les dels seus companys de generació, invisibilitza la seua aportació i impedeix que les futures generacions de dones i xiquetes tinguen models i es vegen obligades a partir de zero.