Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

CCOO PV valora les bones dades d'ocupació a l'abril però adverteix del perill de la devaluació salarial

El sindicat valora els bons resultats en termes d'ocupació, d'afiliació i de reducció de la temporalitat, encara que adverteix que la disminució de les rendes del treball pot afectar l'ocupació en els pròxims mesos. CCOO PV exigeix a la patronal que assumisca la seua responsabilitat en benefici de l'interés general o hi haurà conflicte.

04/05/2023.
    Juan Carlos Gallart.

A l'abril l'activitat estacional sol oferir bons resultats en termes d'ocupació, i aquest mes no ha sigut una excepció. Encara que amb menor intensitat que a la resta de l'Estat, l'atur ha descendit significativament a les tres províncies (destaca Alacant amb una reducció del 2,06 %) i en tots els sectors (una reducció concentrada en els serveis, l'atur dels quals disminueix en 3.963 persones). De fet, estem davant el millor mes d'abril des de 2008.

El nombre de persones afiliades a la Seguretat Social continua augmentant (18.361 persones respecte a març, un 0,89 % més), alhora que descendeix el nombre de contractes registrats (una reducció de 20.029 respecte al mes anterior). Per al secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart, es tracta d'un símptoma molt clar de la disminució de la rotació temporal: “Tornem a confirmar mes a mes que la reforma laboral ha donat amb la tecla adequada i està complint el seu objectiu principal, que era reduir la temporalitat”. Dels contractes realitzats durant el mes d'abril, el 46,9 % són contractes temporals, i el 53,1 % indefinits.

Reducció del consum de les famílies

No obstant això, CCOO PV considera que caldrà atendre l'evolució de l'ocupació en els pròxims mesos. El sindicat adverteix que la devaluació dels salaris i l'encariment dels tipus d'interés estan produint retallades dràstiques en la renda disponible de les famílies. “Tard o d'hora això afectarà greument el consum, i en conseqüència, l'economia. Si aquesta situació no es remeia en els pròxims mesos tindrem problemes”, assenyala Gallart.

En aquest context, CCOO PV exigeix pactar uns increments salarials justos, en el marc del V Acord per a l'ocupació i la negociació col·lectiva (AENC). “No és acceptable que les rendes del treball es vegen disminuïdes mentre estan creixent escandalosament els beneficis empresarials. O la patronal assumeix de manera corresponsable el paper que ha de representar en benefici de l'interés general o el conflicte està assegurat”, afirma el responsable d'Ocupació de CCOO PV.