Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

CCOO PV reclama al PSPV un compromís ferm amb el canvi del model de finançament

Ambdues organitzacions han coincidit en la necessitat de continuar impulsant, a través d'un reforç del diàleg social, polítiques que possibiliten un canvi de model productiu, que permeta la creació d'ocupació de qualitat, i que protegisquen a les persones més vulnerables.

19/04/2023.
    Ambdues organitzacions han coincidit en la necessitat de continuar impulsant, a través d'un reforç del diàleg social, polítiques que possibiliten un canvi de model productiu.

“Hem traslladat al partit que actualment presideix el Consell, aquelles propostes que considerem que poden aprofundir en el desenvolupament econòmic i social del País Valencià”, ha manifestat Ana García, secretària general de CCOO PV, a Ximo Puig, candidat del PSPV-PSOE a la Generalitat Valenciana, qui s'ha compromés a estudiar el document i a incorporar aquelles mesures que encaixen amb el seu projecte.

En la trobada mantinguda aquest matí, García ha remarcat que el sindicat vol una societat valenciana amb opcions per a desenvolupar els seus projectes vitals en aquesta comunitat autònoma i, per a això, és imprescindible una recaptació pública equilibrada i redistributiva que garantisca serveis de qualitat. Un reforç que ha d'implicar a més que, en el pròxim mandat, es continue amb la reversió d'aquells que van ser privatitzats, fonamentalment els hospitalaris.

Ana García ha admés que “en aquest temps de Govern del Botànic hem viscut situacions crítiques, especialment per la pandèmia i les repercussions econòmiques de la Guerra d'Ucraïna, i la resposta ha sigut l'aplicació de polítiques diferents a les de la crisi de 2008, amb uns resultats diametralment oposats”. És per això que ha animat al PSPV a desplegar polítiques que posen en el centre a les persones, sobretot les més empobrides, perquè “en aqueix camí ens trobaran a les Comissions Obreres”. Per a això, en la pròxima legislatura, entén que cal donar una major rellevància i dinamisme al diàleg social, un important instrument d'incidència política que ha de ser avaluat per a donar-li rang normatiu.

Un altre dels capítols que ha ocupat un lloc destacat en la reunió ha sigut la reivindicació d'un finançament més just per al nostre territori. El sindicat ha manifestat el seu malestar, perquè després del pas donat per a aclarir els criteris de la població ajustada, s'ha paralitzat la negociació del nou model de finançament autonòmic. Espera, per tant, que els principals partits assumisquen la seua responsabilitat i reprenguen un tema que és prioritari per al País Valencià. Ximo Puig, per part seua, ha assegurat que “no es tracta de parlar sense més del canvi de model, sinó que atenga les necessitats del conjunt de l'Estat autonòmic, que s'ha avaluat que té un dèficit de 17.000 milions, i d'altra banda, han de repartir-se aqueixos recursos d'una manera diferent”. Considera que s'ha avançat en el reconeixement que la Comunitat Valenciana està infrafinançada i que cal buscar una solució. Per això és exigible a tots els partits que tinguen una visió que siga justa per a tot Espanya.