Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO PV reclama un desenvolupament de la Llei 3/2023 d'ocupació centrada en polítiques actives d'inserció de joves i dones

El sindicat considera destacable l'impacte que pot tindre l'aplicació de la nova norma tenint en compte que la caiguda de la desocupació continua sent molt major en homes (-0,72 %) que en dones (-0,31 %) i que febrer es va saldar amb 737 persones joves aturades més que el mes anterior.

02/03/2023.
    Declaracions del secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV, Juan Carlos Gallart

Durant el mes de febrer 343.387 persones es van registrar com a demandants d'ocupació al País Valencià, 1.632 menys que el mes anterior. L'atur cau un 0,47 % al País Valencià, la menor xifra des de novembre de 2008.

L'atur registrat ha baixat a les tres províncies i en tots els sectors d'activitat. El descens de l’atur autonòmic durant el mes de febrer també ha sigut major que l'experimentat en el conjunt de l'Estat espanyol, on ha repuntat lleument (0,09 %).

El secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart destaca que “malgrat la gran incertesa i la volatilitat de preus que està castigant a la ciutadania, l'ocupació resisteix amb certa solidesa, com a evidència l'augment de l'afiliació a la Seguretat Social”.

Com a contrapunt negatiu, el secretari d'Ocupació subratlla que es registra un increment del 3,44 % de la desocupació entre menors de 25 anys. “Ahir mateix es publicava una llei el desenvolupament de la qual ha de reforçar les polítiques actives d'ocupació al nostre país, una norma que subratlla a les persones joves com un col·lectiu prioritari d'inserció” reivindica Gallart.

La Llei d'ocupació també arreplega la necessitat d'aplicar polítiques amb perspectiva de gènere. Per exemple, permet establir mesures d'incentiu a aquelles empreses que hagen incrementat el percentatge de contractacions de dones respecte al total en sectors d'activitat on hi ha clares bretxes d'ocupació. “La disminució de la desocupació és molt menys acusada entre les dones, elles són el 60,9 % de les persones en atur al País Valencià, hem d'aconseguir tancar la bretxa de gènere que caracteritza el nostre mercat de treball” denuncia Gallart.

Respecte a la contractació, el secretari d'Ocupació de CCOO PV considera que les dades evidencien una marxa més que satisfactòria, ja que el 46,1 % dels contractes realitzats durant febrer van ser temporals i el 53,9 % indefinits, una tendència en constant augment.

La disminució del nombre de contractes obeiria a la menor rotació laboral afavorida per la reforma laboral del mes de març de 2022. D'altra banda l'Enquesta de població activa del quart trimestre de 2022 mostra un increment de la taxa d'activitat al País Valencià, la qual cosa permet interpretar el descens en l'atur registrat com a conseqüència de la tendència a la creació d'ocupació.