Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

CCOO PV reclama implementar la prevenció laboral en cada empresa valenciana davant l'alarmant increment de la sinistralitat

El sindicat insta a l'aprovació urgent de l'Estratègia de seguretat i salut en el treball de la Comunitat Valenciana i a fer de la prevenció un dels eixos centrals de l'organització del treball en les empreses.

14/02/2023.
    L'objectiu és garantir que les persones no perden la salut en els lloc de treball per situacions que eren evitables

L'increment de la sinistralitat laboral es concentra en els accidents greus i mortals. El total d'accidents en jornada registrats l’any 2021 va ser de 52.720 i l’any 2022 n’ha sigut de 53.069. Els accidents greus han crescut un 7 %, passant de 344 l’any 2021 a 368 l’any 2022, mentre que els accidents mortals en jornada de treball han passat de 70 a 76, la qual cosa suposa un increment del 8,6 %.

En els accidents in itinere, que es produeixen en el trajecte d'anada o de tornada al treball, també s'observa un increment preocupant de l’11,5 %. La tendència és creixent, ja que passen dels 7.587 de 2021 als 8.460 l’any 2022, es concentra l'increment en els de caràcter lleu, que ha passat de 7.465 a 8.346, la qual cosa suposa un increment de l’11,8 %. El preocupant increment d'accidents mortals és d'un 183 %, ja que han passat de ser-ne 6 l’any 2021 a 17 l’any 2022.

“L'evolució creixent de la sinistralitat al País Valencià és més que preocupant. Les dades són demolidores i obliguen a implementar mesures que corregisquen aquesta situació”, afirma Jaume Mayor, secretari de Salut Laboral CCOO PV. El sindicat considera imprescindible accelerar l'aprovació de l'Estratègia de seguretat i salut en el treball de la Comunitat Valenciana per a implementar totes les accions que porta mesos treballant amb l'Administració i la patronal autonòmica amb l'objectiu de generar major seguretat laboral.

Entre els mitjans primordials per a revertir aquesta tendència de sinistralitat creixent, destaca com a prioritaris la millora constant de la prevenció d'accidents de treball i malalties professionals; l'adaptació de la gestió preventiva a tots els canvis en les maneres d'organitzar el treball; l'adequació de les polítiques preventives a les diverses realitats de les empreses (i les seues interaccions), així com a les de les persones treballadores.

“En el marc d'una nova edició de LABORALIA, hem de ser capaços de traslladar al conjunt del teixit empresarial que el més important en matèria de prevenció no és parlar-ne, sinó implementar-la en totes i cadascuna de les empreses, per a garantir que les persones no perden ni la salut ni la vida en els llocs de treball per situacions que eren evitables”, conclou Mayor.