Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO reclama la rectificació de les actuacions antisindicals d'AMCOR Alzira

Comissions Obreres dona suport aquest dijous a les mobilitzacions de la plantilla d’AMCOR contra les actuacions antisindicals de l'empresa en el seu centre de treball d'Alzira. Els secretaris generals de la UI CCOO Ribera Safor, de la FSC CCOO PV i de CCOO PV participaren ahir en la protesta contra la sanció d'ocupació i sou imposada a tres membres del Comité d'Empresa.

20/01/2023.
    Concentració de protesta davant la seu de l'empresa AMCOR d'Alzira

La Secció Sindical de Comissions Obreres en l'empresa considera que les raons al·legades per AMCOR per a sancionar les tres persones representants sindicals “no són més que una maldestra mentida i un muntatge que no se sosté”.

La representació sindical denuncià que l'actuació de la Direcció estava totalment injustificada. Al seu parer, aquesta persecució és un atac a la llibertat sindical i d'expressió del personal, amb la pretensió d’acovardir les més de 300 persones que componen la plantilla.

Per tot això, aquest dijous 19 de gener a les 13 hores es realitzarà una concentració a les portes del centre de treball situat a Alzira.

Segons explicà la secretària de la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO PV, Pilar de Vera, la decisió de sancionar els delegats fou una represàlia a l'oposició sindical a la imposició no negociada d'unes noves normes sobre salut laboral.

La secretària de CCOO PV, Ana Garcia, present en la concentració de protesta coincidí que es tracta d’una repressió a una activitat sindical que no es pot permetre l’any 2023, ja que els delegats només complien una funció constitucional i de defensa dels drets dels treballadors.

Per a Comissions Obreres l’objectiu real és pressionar la plantilla prèviament a les pròximes eleccions sindicals de febrer i tractar que CCOO perga la representació majoritària a l'empresa, on actualment té 9 delegats davant dels 4 de la UGT.