Comisiones Obreras del País Valenciano | 3 mayo 2024.

Principi d'acord en el Conveni d'estacions de servei

La millora dels increments i límits, l'aplicació sobre la totalitat de conceptes sobre els quals ha operat aquesta revisió i el caràcter retroactiu permeten afermar un increment immediat del 7 % en salaris i garantir increments suficients dels salaris durant la vigència del Conveni autonòmic.

17/01/2023.
    Membres de la Comissió Negociadora del Conveni

Després d'un llarg període de negociació l'11 de gener es va aconseguir un principi d'acord en el Conveni col·lectiu d'estacions de servei de la Comunitat Valenciana, al qual han d’afegir-se les millores conforme a la reforma laboral. La Comissió Negociadora s'ha emplaçat per a la signatura definitiva del text complet del Conveni el dia 30 de gener.

Abans d'aquesta reunió, la representació sindical va avançar a la patronal que CCOO no estava disposat a dilatar més la negociació i que aqueix dia o bé s'aconseguia un acord immediat o es produiria la ruptura de les negociacions i l'inici de mobilitzacions en el sector.

Segons el parer del sindicat, les propostes de la patronal FEDMES llançades fins al moment eren manifestament insuficients, ja que proposaven com a proposta d'acord:

Increments salarials (Exclusivament per al salari base) en els termes següents: 2022 – 4 %; 2023 – 2 %; 2024 – 2 %; 2025 – 1,5 %.

Clàusula de revisió salarial per a 2023 (exclusivament per al salari base) limitada al 60 % IPC per a 2023, al 70 % de l’IPC per a 2024 i al 80 % de l’IPC per a 2025 i amb un increment màxim del 4 %.

A més, pretenien mantindre congelats els plusos de nocturnitat, expenedor venedor i plus de diumenges i festius durant tota la vigència del Conveni en 11,15 €, 647,41 € i 6,66 € respectivament.

Després d'un debat extens, la representació sindical va considerar essencial millorar la clàusula de revisió salarial proposta per la patronal (especialment en relació als límits, ja que que la situació més complexa estava en els anys 2022 i 2023) i les congelacions de conceptes eren inassumibles.

Finalment la representació sindical va aconseguir millorar la proposta, els assoliments de la qual queden recollits al principi d'acord que preveu:

INCREMENTS SALARIALS

· 2022 – 5 %

· 2023 – 2 %

· 2024 -2 %

· 2025 – 1,5 %

Clàusula de revisió salarial, amb caràcter retroactiu i pagament d'endarreriments, limitada al 75 % de l’IPC per a tota la vigència del Conveni (i és el valor màxim d'aquesta revisió més l'increment d'un 4 % per any) i d'aplicació a partir del 31-12-23 per als conceptes que sempre s'han vist afectats (salari base, plus expenedor, festius diumenges).

A partir de l’1-1-23 s'incrementaran els conceptes en les xifres següents:

- Incrementar el plus distància a 0,14 €.

- Incrementar complement de la Nit de Nadal i nit de Cap d'Any a 60 € (23 % increment).

- Incrementar les assegurances d'invalidesa i de defunció fins als 40.000 i 35.000 € respectivament.

Així mateix, i a aquest efecte de facilitar que els cobraments siguen els més ràpids possible (les nòmines tindran a data 1-1-23 un increment del 7 %) es realitzarà un acord parcial per a agilitar la publicació de les taules salarials en el Butlletí oficial.

La millora dels increments i límits, l'aplicació sobre la totalitat de conceptes sobre els quals ha operant aquesta revisió i el caràcter retroactiu són elements que permeten afermar un increment immediat de salaris i garantir increments suficients dels salaris durant la vigència del Conveni.