Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO PV considera que els pactes locals per l'ocupació són un bon marc per a la cohesió territorial

“Les xifres de la desocupació mostren certa asimetria en el comportament del mercat laboral valencià, la qual cosa ens obliga a treballar a fons per a dinamitzar l'activitat econòmica en clau comarcal”, ha destacat Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

03/01/2023.
    Juan Carlos Gallart.

Per al sindicat, les dades de desembre de l'acabat de concloure 2022 continuen sent positives en matèria de creació d'ocupació, encara que evidencien signes de refredament en el mercat de treball si les comparem amb la tendència observada en la sèrie històrica. L'atur s'ha reduït sensiblement a la nostra comunitat autònoma, especialment a la província de València. “Una disminució molt condicionada per la demanda estacional del sector serveis, com a evidència que s'haja produït sobretot en les grans ciutats i que haja beneficiat en major manera les dones, un fet gens habitual durant altres mesos de l'any”, ha manifestat Gallart.

En termes anuals, la reducció ha sigut pròxima al 9 %, en la major part de les comarques, a excepció de sis: Alt Palància (3,87 %), la Safor (1,30 %), l'Alcalatén (4,08 %), Els Ports (8,41 %), el Racó d’Ademús (10,81 %) i l'Alt Maestrat (55,91 %). Per al secretari d'Ocupació de CCOO PV, aquestes dades reflecteixen certa asimetria en el comportament del mercat laboral que obliga a treballar a fons per a dinamitzar l'activitat econòmica en clau comarcal. “En aquest sentit, creiem que els pactes territorials per l'ocupació són un marc desaprofitat que hauria de servir, més que en l'actualitat, per a cohesionar territorialment la nostra autonomia i aplicar polítiques actives d'ocupació útils des del punt de vista local”, ha afirmat.

En matèria de contractació, considera Gallart que tanquem un any històric quant a l'estabilitat en l'ocupació. Si al desembre de 2021 els contractes indefinits registrats suposaven un 10 %, ara superen el 45 %. De totes maneres, entén que és necessària la prudència respecte a les perspectives del panorama laboral, “ja que en aquest moment hi ha molta incertesa derivada de la guerra d'Ucraïna, del fort augment dels components més volàtils de l’IPC i el seu trasllat als preus o dels recents augments dels tipus d'interés per part dels bancs centrals i el seu efecte negatiu en l'activitat econòmica”.

Per això, des de CCOO PV es continua reclamant un augment de l’SMI, perquè les persones que cobren els salaris més baixos no perden capacitat de compra. Per al sindicat, és de vital importància garantir el poder adquisitiu de les treballadores i dels treballadors, a més de ser un factor essencial per a mantindre una activitat econòmica que es pot ressentir si hi ha un retrocés en el consum de les famílies.