Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

CCOO guanya les eleccions sindicals en el sector de caixes d'estalvi

La Federació de Serveis de CCOO PV es manté com a força més votada, amb una representativitat del 36,22 %. Una majoria que, segons la seua secretària general, “ens legitima per continuar exigint que s'òbriga la mesa del conveni per negociar millores laborals en el sector”.

01/12/2022.
    elecciones sindicales

Les eleccions sindicals realitzades ahir en les caixes d'estalvi, que afecten un total de 4.300 persones treballadores a tot el País Valencià, confirmen, després de l'escrutini del 100 % dels vots, el lideratge de CCOO. La Federació de Serveis continua com a sindicat més votat en les principals empreses que apliquen el Conveni de caixes d'estalvi, amb una representativitat del 36,22 %. Li segueixen FINE (SECBE i CSICA) amb un 29,13 %, UGT-PV amb un 17,32 %, CIC amb un 4,72 % i Uns altres, amb un 12,60 %. Queda per triar la representació d'Ibercaja, Liberbank i Unicaja, els processos electorals de les quals tindran lloc l’any 2023.

Cristina García, secretària general de Serveis CCOO PV, destaca que, “malgrat la reducció de plantilla en el sector i, per tant, del nombre de representants a triar, continuem sent el sindicat majoritari en gran part de les caixes d'estalvi, hem obtingut la majoria en CaixaBank i majoria absoluta en Abanca i Caixa Ontinyent”.

Entén la líder sindical que el suport dels treballadors i de les treballadores del sector legitima la Federació a continuar exigint la convocatòria immediata de l'Observatori d'Estalvi i obrir la Mesa negociadora del Conveni, amb l'objectiu d'aconseguir acords que compensen la inflació i l’increment de tipus d'interés. “Denunciem també la falta de personal per a donar una atenció adequada a la clientela, després de la pèrdua d'ocupació patida en el sector, després dels diferents processos de reestructuració”, ha reclamat García.