Comisiones Obreras del País Valenciano | 26 abril 2024.

Més de 200 treballadors i treballadores laborals, sense conveni a l'Ajuntament de Gandia

CCOO ha acudit als tribunals per denunciar que un article del Conveni de l'Ajuntament de Gandia és il•legal per discriminar uns dos-cents treballadors i treballadores laborals. Un personal que no disposa d’un document de referència i les seues retribucions són inferiors.

28/11/2022.
    Ajuntament de Gandia

El personal de subvenció està exclòs del Conveni de l'Ajuntament de Gandia, en aplicació de l'article 1.b), la qual cosa provoca que les condicions de treball de dues-centes persones treballadores les decideix unilateralment el consistori i les seues retribucions són inferiors a les del Conveni.

No obstant això, en la Resolució del director general del Labora que regula la subvenció (DOGV 9130 de 19 de juliol de 2021) s'estableix que l'import de la subvenció no determinarà el cost salarial i de Seguretat Social de les persones contractades, les retribucions de les quals es fixaran d’acord amb la normativa legal o que resulte d'aplicació en cada entitat beneficiària.

El sindicat ha buscat alternatives, com l'adhesió al II Acord marc a manera de conveni, perquè el personal tinguera un document propi. Mentre que en altres ajuntaments de la comarca estan adherits al II Acord marc, a Gandia la proposta no ha prosperat i aquest personal no disposa d’un document de referència i de consulta. A tot estirar se li ha fet alguna “concessió”, a la qual ja tenia dret en aplicació de la norma convencional.

En no poder resoldre aquestes qüestions laborals a través de la negociació col·lectiva, CCOO va acudir al Tribunal d'Arbitratge Laboral (TAL) al qual va ser convocada l’Administració municipal el passat dia 10 d'octubre, sense que aquesta compareguera. En conseqüència, CCOO ha recorregut als tribunals, i ha denunciat que l'article 1.b) del Conveni és il·legal per discriminar uns dos-cents treballadors i treballadores a l'Ajuntament de Gandia.

La falta de solució a aquesta data és de l'exclusiva responsabilitat de l’Administració municipal. CCOO ha aportat solucions que l'Administració municipal no ha sabut, o no ha volgut valorar, conscientment o inconscientment.

Si per sentència es declara il·legal l'article 1.b) del Conveni, el personal afectat estarà en el seu dret de presentar les reclamacions que considere oportunes, disposant d'un any a partir de la data de la sentència per a realitzar-les.

CCOO defensa els drets laborals que conscient o inconscient estan sent vulnerats, perquè tot el personal ha de disposar d'un conveni de referència. El sindicat recorda que el que determina el dret a disposar d'un conveni és l'existència de la relació laboral, i no la fixesa del personal.