Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO marca com a línies roges el manteniment de l'ocupació i els subministraments en Gamesa Electric Benissanó

El sindicat insisteix en la necessitat d'un pla industrial i en la garantia dels subministraments per a mantindre la càrrega de treball i l'ocupació després de la notícia de la possible venda d'una planta que ocupa prop de 110 persones.

22/11/2022.
    Imatge de l'exterior de la planta de Gamesa Electric a Benissanó

En el dia d'ahir va tindre lloc la primera reunió entre la representació legal de les persones treballadores i la direcció de l'empresa, en la qual es va traslladar una proposta que la Secció Sindical de CCOO en Gamesa Electric Benissanó està estudiant detingudament, encara que amb l'advertiment de diversos punts crítics innegociables.

El sindicat ha traçat dues línies roges davant qualsevol possible negociació amb l'empresa després d’anunciar-se la intenció de vendre la planta, la definició d'un pla industrial clar amb objectius marcats, i la garantia que es mantinguen els subministraments per a apuntalar l'ocupació i les condicions de treball de les més de 110 persones que actualment estan en la plantilla.

Encara que la venda porta planejant des que Siemens es va fusionar amb Gamesa, ara és quan realment s'ha anunciat de manera més clara la seua intenció de venda d'una planta que té una gran importància per a l'economia de la comarca de Camp del Túria, ja que té diverses empreses subsidiàries on treballen més de 250 persones.

La planta de Benissanó té gran càrrega de treball i molts projectes ja afermats, per la qual cosa la representació sindical treballarà incansablement perquè la venda no afecte ni la plantilla ni el volum de negoci i d'activitat que en l'actualitat té la fàbrica.