Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO denuncia el maltractament a persones treballadores i pacients en l'Hospital General de València

La Secció Sindical de CCOO en el Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) denuncia, una vegada més, la situació de col·lapse en el centre perquè se'ls assigne un llit en planta.

11/11/2022.
    Hospital General Universitari de València

Aquesta setmana uns 65 pacients han esperat 24 hores per poder pujar a planta, 25 més de dos dies, algun més de tres i 5 més de 4 dies. Mentre que romanen en urgències comparteixen sala amb més pacients per la qual cosa no tenen intimitat i tampoc poden estar acompanyats dels seus familiars.

El personal d'urgències que ha d'atendre els pacients sent una gran impotència per no poder oferir l'assistència que requereixen. A més de la seua ja exigent tasca habitual, s’han de responsabilitzar d'un nombre important de pacients ingressats que requereixen les cures pròpies d'una sala d'hospitalització.

Molts i moltes professionals no comprenen l'actitud de la Direcció que no soluciona un problema que ja és estructural i davant el col·lapse, tampoc està aplicant les mesures que va proposar fa mesos, com derivar a uns altres hospitals. La responsabilitat de la falta de llits en planta és dels gestors del centre i són ells qui han d'aportar solucions a la situació.

CCOO insisteix en la falta de recursos, tant de personal com de nombre de llits hospitalaris, tenint en compte que és l'hospital que més població té assignada de tota la Comunitat Valenciana i amb una gran concentració de residències de persones majors.

Aquest sindicat reclama, una vegada més, que es dote el CHGUV dels recursos adequats per poder oferir una assistència sanitària de qualitat i per evitar la fugida o fins i tot l'abandonament dels professionals i de les professionals. Instem a la Direcció del centre que reaccione d'una vegada i lluite per millorar les condicions del centre hospitalari.