Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

L'augment de cotitzadors a la Seguretat Social mostra que l'economia valenciana continua generant activitat

L'atur augmenta el mes d'octubre i s'encrueleix a la província d'Alacant, que torna a ressentir-se de manera més severa després de la fi de la campanya turística. Malgrat aquesta dada negativa, CCOO PV destaca que l'augment de l'afiliació és un senyal que l'economia valenciana continua sent capaç de generar activitat econòmica malgrat la incertesa.

03/11/2022.

URL | Código para insertar

L'atur registrat al País Valencià pel mes d'octubre va augmentar en 3.050 persones respecte al mes anterior, és a dir, un increment del 0,87 %, que situa la xifra total de persones en desocupació en 354.6255. En termes interanuals hi ha un descens de 65.734 persones registrades com a aturades (un -15,64 %). Aquest augment de l'atur segueix una pauta molt habitual en la nostra autonomia, perquè està molt vinculat a la fi de la campanya turística i està molt localitzat a la província d'Alacant.

No obstant això, cal destacar que és la millor dada d'atur en termes absoluts des del mes d'octubre de 2008. “Si ho posem en relació amb l'augment del nombre de cotitzadors a la Seguretat Social, és un senyal inequívoc que l'economia valenciana continua sent capaç de generar activitat econòmica malgrat la incertesa del moment que vivim”, apunta el secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart. Al País Valencià, l'afiliació mitjana a la Seguretat Social se situa en 2.055.640 persones, la qual cosa implica que es comptabilitzen 39.217 persones afiliades més que en el mes anterior (un 1,94 %).

CCOO PV continua constatant mes a mes la tendència a la reducció de la temporalitat, que evidencia que la reforma laboral està servint per a posar límit a aquesta precarietat en la contractació. Del total de contractes del País Valencià del mes d'octubre (148.541), el 55,8 % són de caràcter indefinit (84.538) i la resta són temporals (66.943).

En el context actual, cobra un sentit especial que posem en el centre de les reivindicacions la recuperació del poder adquisitiu dels salaris. Per aqueix motiu, davant el bloqueig sistemàtic de la negociació col·lectiva, davant una patronal que es nega a augmentar els salaris en aquesta situació tan roïna, ens estem manifestant a Madrid”, afirma Juan Carlos Gallart.