Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

L'ocupació valenciana resisteix la crisi inflacionista i redueix la seua precarietat

Malgrat el creixement de l'atur a la nostra autonomia, motivat per l'increment de les persones que s'incorporen al mercat de treball, CCOO PV considera que l'ocupació està resistint la crisi de la inflació. La taxa de temporalitat en la contractació cau en més de set punts respecte a l'anterior trimestre.

27/10/2022.
    Juan Carlos Gallart.

En el tercer trimestre de 2022 l'atur ha augmentat al País Valencià en 23.300 persones respecte al trimestre anterior, amb un nombre total de persones en desocupació de 341.900 (318.600 en el segon trimestre de 2022), un increment del     7,31 %. En relació amb el tercer trimestre de 2021, el nombre d'aturats disminueix en 58.600, un descens del 14,6 %.

El repunt de l'atur que hui mostra l'Enquesta de població activa es deu a una incorporació de persones al mercat de treball, així ho indica el comportament de la taxa d'activitat, que passa del 58,19 % al 59,0 %, una xifra que no havia sigut tan alta des del tercer trimestre de 2017.

Per a CCOO PV la conclusió és que l'ocupació està resistint molt bé la crisi inflacionista que estem travessant. En el tercer trimestre de 2022 el mercat de treball valencià mostra un increment de l'ocupació, insuficient per a absorbir tota la nova demanda d'ocupació, raó que, com déiem, és l'explicació més evident a l'increment del nombre de persones en atur i de la taxa de desocupació.

CCOO PV destaca la reducció en la precarietat de l'ocupació. Els contractes temporals segueixen en caiguda lliure des que s'aprovara la reforma laboral: la taxa de temporalitat ha disminuït del 28,8 % en el tercer trimestre de 2021 al 21,2 % en el tercer trimestre de 2022. El 78,8 % dels contractes són indefinits, del total de població assalariada (1.830.500), 1.441.600 tenen contracte indefinit, un increment del 5,3 % respecte al trimestre anterior.

No obstant això, per al secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart, és de vital importància garantir el poder adquisitiu dels salaris, “per aquesta raó reclamem un augment digne de l’SMI, que garantisca que les persones que cobren els salaris més baixos no perden capacitat de compra. Per aquesta raó exigim que es desbloquege la negociació col·lectiva, per a la qual cosa ens mobilitzarem el pròxim 3 de novembre pels carrers de Madrid”.