Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

Elx acull unes jornades dedicades al poeta Marcos Ana

El passat dia 15 de setembre a la Capella del Centre Cultural Les Clarisses d’Elx, tingué lloc la roda de premsa per presentar les jornades al voltant de la figura i l'obra literària del poeta Marcos Ana, organitzades pel Sindicat Intercomarcal de Pensionistes del Vinalopó-Baix Segura i la Federació de Pensionistes de CCOO PV, amb la col·laboració de l'Ajuntament d'Elx.

19/09/2022.
    Inauguració de l'exposició 'Hacia mis libres años''

La compareixença davant els mitjans de comunicació estigué a càrrec de Joan Antoni Oltra, en representació de la Federació de Pensionistes CCOO PV; Manuela Vera, secretària de Joventut de la Unió Intercomarcal Vinalopó-Baix Segura i la regidora de Cultura Marga Antón.

Les jornades es desenvoluparan en tres actes oberts a la ciutadania: l'exposició sobre la vida i trajectòria política del poeta titulada 'Hacia mis libres años' cedida temporalment per l'Associació Marcos Ana; un taller literari dirigit per Pura Díaz entorn de la seua obra literària; i finalment la presentació i projecció del documental "Marcos i Vida" a càrrec Marcos Macarro Sender, director, guionista, productor i fill del poeta.

Les jornades es van iniciar el divendres 16 de setembre, amb la inauguració de l'exposició a la qual es destaca: el compromís polític del poeta amb la II República, la tràgica Guerra Civil després del colp d'estat, l'intent de fugida des del port d'Alacant l’any 1939, la repressió i l'amuntegament del camp de concentració dels Ametlers, les tortures pels tirans de la dictadura, els vint-i-tres anys de permanència ininterrompuda en diferents presons franquistes, l'eixida de la presó, la seua implicació a aconseguir l'amnistia per a les preses i els presos polítics, i fins a la fi dels seus dies implicat en la recuperació de la memòria de milers i milers de persones represaliades, assassinades i desaparegudes.

La inauguració tingué les intervencions de Carmen Palomar, Joan Antoni Oltra i Teresa Nieto en representació de CCOO i de la regidora de Cultura Marga Antón en representació de l'Ajuntament d'Elx. Tots hi van destacar el tarannà del poeta: l'absència de rancor per tot el viscut durant la repressió franquista, el seu gran compromís amb els principis republicans, la seua implicació per la justícia i la pau en el món, i la importància que atorgava a la cultura com a eina contra el feixisme.