Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

Participa en les eleccions sindicals per a #canviarlescoses

20/09/2022.
    El poder de canviar les coses

Davant el mantra que no tenim poder per a canviar les coses, cal valorar la participació en el procés electoral, bé siga presentant-se en una candidatura o bé votant-ne una, per superar col·lectivament les dificultats que es donen en les empresa, per defensar el bé comú, fer una crida contra la injustícia i lluitar pel que valga la pena.

Mitjançant una campanya d’ES proactiva el sindicat posa a disposició de l’afiliació un espai web on es concentren notícies, materials informatius i recursos gràfics per tal d’explicar de manera senzilla qüestions bàsiques d’aquesta eina d’organització col·lectiva:

Per a què serveix tindre representació?

Perquè la plantilla tinga més informació i una participació major en la presa de decisions.

Per poder negociar i vetllar perquè es complisquen matèries com el calendari laboral, els permisos, les taules salarials o les categories professionals, entre unes altres. Si no, cal atindre's al que diga l'empresa.

Perquè per millorar les condicions en el treball i de vida de les persones, és fonamental organitzar-se i el sindicat és la millor eina.

Davant de les pors... tenim respostes

· Davant la dificultat d'haver de dedicar-li temps al treball de representació, hem de dir-te que tens dret a gaudir de crèdit d’horari sindical (hores retribuïdes per l'acompliment de les funcions de representació i d’acció sindical).

· Davant la possibilitat que l'empresa puga prendre alguna represàlia contra tu, que sàpies que et protegeix la llei durant el mandat i durant l'any posterior. Ni podràs patir discriminació en els teus drets de promoció, ni ser objecte d'acomiadament o de sanció per les funcions de representació i prioritat per quedar-te en l'empresa en cas de suspensió o d’extinció del contracte.

· Si tens la inseguretat de no saber exactament en què correspon la teua labor, tenim un itinerari de formació sindical que t’oferim.

· Davant de les respostes individualistes i insolidàries, la força de la col·lectivitat.

Per què CCOO PV?

Ens preocupem i ocupem de les persones.

Som garantia per resoldre problemes.

Una organització independent políticament i autònoma.

Pels nostres serveis jurídics i tècnics.

Perquè tenim representativitat en tots els sectors i estem presents en les meses de negociació.

Defensem de manera solidària els interessos del món assalariat, pensionista i aturat, i posem en el centre de la nostra acció sindical les persones més vulnerables.

Perquè ens importen les condicions de vida: els serveis públics, la igualtat, la diversitat, la sostenibilitat ambiental, la solidaritat i la cooperació, la cultura, la fiscalitat, les cures, les llibertats públiques i l'extensió de la democràcia.

On es poden realitzar eleccions sindicals?

En empreses o centres on treballen a partir de 6 persones. Segons les persones en plantilla, distingirem entre:

· Comité d'empresa o junta de personal. Es constitueix en cada centre o agrupació de centres de treball el cens dels quals siga de 50 o més treballadors i treballadores.

· Delegats i delegades de personal, on se’n tenen menys de 50.

Puc presentar-m’hi?

Sempre que sigues major d'edat i tingues una antiguitat en l'empresa mínima de sis mesos (en alguns sectors d'activitat aquest temps pot variar).

I per CCOO PV?

T'oferim diverses vies per a contactar amb l'oficina electoral on t'assessorarem.

Telèfon: 961 004 753

Adreça electrònica: oficina.electoral@pv.ccoo.es

En qualsevol de les nostres seus.

Per missatge privat mitjançant les nostres xarxes socials.