Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Rebaixes: quines condicions de treball hi ha darrere del teu armari d'estiu?

• Dilluns, 18 de juliol, a les 18.00 h, sala d'actes de CCOO PV (Pl. Nàpols i Sicília, 5, València). En directe a través de YouTube. Oberta la inscripció
  • Amb la participació de Víctor Garrido, de la Secretaria d'Internacional de CCOO Indústria.

CCOO PV organitza una jornada per conéixer i reflexionar sobre els drets laborals en el sector tèxtil al País Valencià i arreu del món. En l’acte hi haurà un panell d'experiències de treballadors i treballadores d'àmbits vinculats al sector com magatzem, atenció al públic en tenda o missatgeria, que compartiran quines són les condicions laborals, les reivindicacions i els èxits aconseguits.

11/07/2022.
Jornada 'Rebaixes: quines condicions de treball hi ha darrere del teu armari d'estiu?'

Sabies que...?

- Darrere de cadascun dels nostres armaris plens de roba hi ha jornades de treball diàries de més de 12 hores els 7 dies de la setmana?

- O que al sud de la Índia prop de 100.000 xiquetes treballen sota l'esquema Sumangali, que consisteix a enviar les joves de famílies empobrides a treballar a una fàbrica tèxtil entre 3 i 5 anys a canvi d'un salari bàsic i un pagament únic final per a la seua dot?

- O que l'elaboració d'una samarreta necessita de 2.700 litres d'aigua que és l'equivalent a l'aigua potable que consumiria una persona durant 2 anys i mig?

I saps com s'ha involucrat CCOO amb IndustriALL en tot açò i què s'ha aconseguit per tal que les empreses espanyoles de roba respecten els drets humans?

La Fundació Pau i Solidaritat PV, en coordinació amb la Secretaria de Joventut i Noves Realitats del Treball de CCOO PV, organitzen la jornada 'Rebaixes: quines condicions de treball hi ha darrere del teu armari d'estiu?' oberta a l'afiliació per al 18 de juliol, de 18.00 h a 20.00 h, per parlar de tot açò i més.

En la jornada participarà Víctor Garrido, de la Secretaria d'Internacional de CCOO Indústria (coordinador federal del Grup Inditex, coordinador de l'Acord Marc d'Inditex) per parlar de les condicions de la classe treballadora de la indústria tèxtil d'altres països i del sindicalisme com a garantia del treball decent i respecte del medi ambient en les cadenes globals de subministrament.

Tanmateix, en la jornada hi haurà un panell d'experiències de treballadors i treballadores del País Valencià d'àmbits vinculats al sector tèxtil com magatzem, atenció al públic en tenda o missatgeria que compartiran quines són les condicions laborals dels centres de treball del sector, les reivindicacions i els èxits aconseguits per treballadors i treballadores organitzades.

També s'analitzarà què podem fer cadascú i cadascuna de nosaltres per promoure, exigir i garantir que es respecten els drets humans i ambientals en tota la cadena global de subministrament.

Inscripcions

Si no t'ho vols perdre, inscriu‐te en aquest formulari i et farem un recordatori perquè hi assistisques: http://tiny.cc/jornadarebaixes