Comisiones Obreras del País Valenciano | 18 abril 2024.

CCOO reclama que es garantisca l'estabilitat laboral dels treballadors i de les treballadores del Consorci València 2007

CCOO insisteix en la necessitat que es concrete la nova situació d'aquesta entitat pública i que s'aconseguisca un acord entre l'Ajuntament i la Generalitat Valenciana. El sindicat sol·licita el manteniment de l'ocupació i que es regule la situació laboral a través de l'adscripció al Conveni col·lectiu de referència.

02/05/2022.
    Marina de València (Font: Web La Marina de València).

CCOO demana responsabilitat als gestors del Consorci València 2007, perquè, una vegada que han aconseguit la condonació d'un deute històric, es constituïsca la nova entitat pública i s'arribe a un acord tan aviat com es puga. El sindicat recorda que a l'octubre de 2021 estava prevista una reunió del Consell Rector, que finalment es va suspendre per la falta de consens, per aprovar els nous Estatuts i establir els ens públics participants en el nou Consorci. Des de llavors segueix sense realitzar-se, malgrat la importància del que s’hi tractarà, i, de moment, sense expectatives que es faça a curt termini.

El Consorci València 2007 realitza una tasca fonamental per a la ciutat de València, com la gestió de la Marina, els magatzems que han sigut restaurats, el Veles i Vents i el pàrquing, el varador, els actes públics que s’hi realitzen (concerts i exposicions) i tota la zona de domini públic marítim terrestre que ha aconseguit la integració i el gaudiment de la ciutadania. Malgrat això, els treballadors i les treballadores suporten un moment d'incertesa que està afectant considerablement la seua situació laboral i personal.

El responsable del Sector de la Mar de CCOO, Franjo Martínez, assenyala que s'ha sol·licitat al Consell Rector que es garantisca el manteniment de l'ocupació, que es regule la situació laboral a través de l'adscripció al Conveni col·lectiu de referència, la substitució de les incapacitats temporals i les baixes de llarga durada, i el compliment amb la Llei 20/21 de reducció de la temporalitat, com a empleades i empleats públics.

CCOO, que representa a tots els treballadors i a les treballadores del Consorci, ha posat a la disposició de l'empresa tota la seua col·laboració, predisposició i bona voluntat per treballar conjuntament, i aconseguir aprovar les mesures necessàries en una empresa referent al País Valencià.