Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO PV aposta per l'accés a un habitatge digne i accessible

El sindicat dona suport a la petició de la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica d’augmentar el parc públic mitjançant la transferència d'habitatges de la Sareb, una proposta que el Consell traslladarà al Govern central. Per a la secretària general de CCOO PV, que ha signat la declaració institucional, és una oportunitat "perquè totes les persones que ho necessiten accedisquen a un habitatge digne i assequible".

05/04/2022.
    La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha signat la declaració institucional amb la resta d'agents socials.

CCOO PV ha mostrat avui el seu suport ferm a la petició de la Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica de passar al parc públic els habitatges que té, a la nostra autonomia, la Sareb, (Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Econòmica Bancària), coneguda com el 'banc dolent'. El vicepresident segon de la Generalitat Valenciana, i titular de la conselleria, Héctor Illueca, traslladarà aquesta proposta al Ministeri d'Assumptes Econòmics.

La secretària general de CCOO PV, Ana García, ha signat la declaració institucional, amb la resta d'agents socials: "És una oportunitat perquè totes les persones que ho necessiten accedisquen a un habitatge digne i assequible".

García ha valorat la incorporació de sòl que puga servir per a la construcció d'habitatge públic, que cobrisca l'emergència residencial que tenim al País Valencià. "També és una oportunitat perquè es reactive l'economia en el sector de la construcció. Esperem que aquesta qüestió es resolga i que hi haja actitud de mires per part del Govern central", ha afegit.

Per a CCOO PV, aquests habitatges podrien destinar-se al lloguer social de les persones amb major necessitat i resoldre moltes situacions d'emergència residencial. És necessari convertir la posició actual d'aquesta societat en una eina pública, per a garantir el dret a l'habitatge. Per a això, és important reforçar la fiscalització de l'organisme i garantir la seua transparència, de manera que es coneguen els actius que té en propietat.