Comisiones Obreras del País Valenciano | 19 abril 2024.

Fartes de les violències masclistes!

CCOO PV ha convocat avui concentracions de repulsa en totes les seus sindicals del País Valencià, per condemnar l’assassinat d’un xiquet a Sueca, víctima de la violència masclista. El sindicat mostra públicament el seu rebuig i tolerància zero amb aquesta injustícia i crueltat contra les dones i les seues criatures.

05/04/2022.
    Concentració a la seu de CCOO PV de València.

CCOO PV s’ha concentrat avui a la porta de totes les seues seus del País Valencià, sumant-se a la convocatòria del Govern valencià per mostrar públicament la tolerància zero d’aquesta organització sindical amb la violència masclista. El sindicat ho farà cada vegada que hi haja un assassinat masclista al territori valencià.

En les concentracions, s’han guardat tres minuts de silenci per reflexionar sobre aquesta injustícia contra les dones i els fills i filles, que és estructural i social. Un silenci per prendre consciència que una vida ha sigut arrabassada de manera injusta i cruel, i per solidaritzar-nos amb totes les víctimes.

“Guardarem tres minuts de silenci per mostrar el nostre compromís amb l’erradicació d’aquesta violència. Tres minuts de silenci que criden que les volem vives, ens volem vives. Un crit que diga que no som còmplices de violència masclista, que no mirarem cap a un altre costat, que no ens posem al costat dels violents”, ha clamat la responsable de la Dona de CCOO PV, Cloti Iborra, abans de la concentració. “Han assassinat el xiquet Jordi, a mans de son pare, no hi ha horror pitjor per una mare. El pare volia fer mal a la mare, i ha assassinat el seu propi fill, sens dubte ha aconseguit fer mal a la mare, molt de mal”, ha lamentat Iborra.

Aquesta és la primera criatura assassinada l’any 2022, però des de 2003 hi ha hagut 47, de les quals 7 han sigut al País Valencià.

El nombre de dones assassinades per violència de gènere ascendeix a 8 enguany (està confirmant-se’n un nou cas, d’ahir mateix) i 1.134 des del 2003.

CCOO PV diu no a la violència vicària, diu no a la violència masclista.