Comisiones Obreras del País Valenciano | 29 marzo 2024.

Butlletí 'Trabajadora del Hogar'

El grup de Treballadores de la Llar de CCOO PV elabora aquesta publicació per difondre la seua activitat i reivindicacions, centrades a dignificar les condicions laborals d'aquest col·lectiu i aconseguir l'equiparació de drets amb la resta de treballadors i de treballadores. En aquest número s'aborda la repercussió de la Sentència europea sobre la discriminació de les treballadores de la llar en l'accés a la prestació per atur, l'impacte de l’augment de l'SMI en el sector i els diferents tallers de formació realitzats.

11/03/2022.
    Detall portada butlletí núm. 17

El grup de Treballadores de la Llar, integrat en CCOO de l’Hàbitat PV, acaba d'editar el butlletí número 17, que inclou tota l'activitat sindical realitzada durant els últims mesos, amb informació útil per a les persones que treballen en el sector de l'ocupació domèstica.

Aquest últim número inclou informació relativa a l’augment del salari mínim i als diferents tallers formatius que s'han celebrat durant aquests mesos. Així mateix, recull tota l'activitat realitzada pel grup de Treballadores de la Llar de CCOO PV i aborda la importància per al col·lectiu d'una Sentència europea recent la qual reconeix la discriminació de les treballadores de la llar en l'accés a la prestació per atur. Finalment la revista arreplega la lluita permanent per la ratificació del Conveni 189 de l'OIT i la modificació de la Llei d'estrangeria.

És molt necessari que aquest col·lectiu es forme i conega els seus drets, per això el grup de Treballadores de la Llar organitza periòdicament assemblees informatives per a informar treballadores i treballadors sobre com han d'actuar davant les situacions d'abús o de precarietat laboral.