Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

CCOO contra la pobresa energètica i la bretxa digital

• Més recursos per a l’atenció personal en sanitat i en banca

Ana Garcia, secretària general de CCOO PV, i Evaristo Soto, secretari general de Pensionistes CCOO PV han intervingut aquest matí en la concentració unitària davant de la sucursal del Banc d'Espanya, en defensa de l'atenció personalitzada bancària i sanitària, contra la pobresa energètica i la bretxa digital.

28/02/2022.
Intervenció d'Evaristo Soto, secretari general de Pensionistas de CCOO PV

“Avui reivindiquem una sèrie de mesures que CCOO considera necessàries per a una gran part de la població, i especialment per a les persones majors. A una societat se la jutja per com tracta la ciutadania més vulnerable. Per això considerem justes les reivindicacions plantejades en el manifest conjunt que farem arribar a la vicepresidenta tercera del Govern i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera Rodríguez” ha afirmat la secretària general de CCOO PV, Ana García

CCOO reclama que s'atenga la ciutadania, i especialment les persones majors de forma personalitzada en banca i en serveis sanitaris. “Per a això és imprescindible que es reforcen els recursos humans escaients per a assegurar aqueixa atenció. No fer-ho per falta de recursos formatius o de mitjans tècnics suposa augmentar el risc d'exclusió social a gran part d'una població especialment vulnerable” ha afirmat.

La responsable sindical ha afirmat que són necessàries mesures per a reduir la #bretxadigital, atés l'avanç imparable de la tendència a la digitalització de gestions i serveis en banca privada, però també en l'assistència sanitària o l'Administració pública, per no deixar-los enrere. Però aquest tipus d'avanços no poden dur-se a terme sense tenir en compte les treballadores i els treballadors dels sectors afectats, la participació dels quals resulta especialment fonamental en un escenari de tancament de sucursals, reducció de personal, etc.

Finalment, García ha reclamat mesures urgents per a atallar la pobresa energètica que estan patint de manera especialment crua les persones majors, en un context d'alça de preus que, amb els seus recursos, són incapaços d'assumir. “Sol·licitem l'ampliació dels beneficiaris i un accés més senzill al bo social i el manteniment dels subministraments energètics a persones majors que no puguen fer-los front” ha conclós.

Evaristo Soto, secretari general de la Federació de Pensionistes de CCOO PV, ha destacat en la seua intervenció que el sindicat denuncia fa molt temps la situació d'indefensió en la qual es troben les persones majors. “Se'ns diu que som molt importants i tenim un paper fonamental en la societat, però d’una altra banda se'ns atén malament en molts serveis públics que requereixen d'una atenció especial, personalitzada” ha afirmat.

En el cas de la banca, CCOO saluda la repercussió que ha tingut la recollida de signatures sobre aquest tema, però “considerem molt important que la veu de les persones majors isca al carrer i puguem reivindicar i aconseguir una atenció personalitzada en els serveis bancaris i una simplificació dels requisits d'accés al bo social que arreplegue la situació especial de la població pensionista”. Igualment en l'atenció primària, aquesta atenció personalitzada a la població major requeriria un augment considerable de personal per poder ser atesos com correspon quan arribem a una situació delicada de salut.

El secretari general de Pensionistes CCOO PV considera que les respostes obtingudes fins al moment són insuficients i ha advertit que “la nostra inquietud no s'acabarà fins que no es concreten les mesures correctores del creixent risc d'exclusió social i de pobresa energètica agreujat per la bretxa digital que pateix especialment aquest col·lectiu”.

Mobilització unitària de pensionistes

Les organitzacions de pensionistes de CCOO i UGT volen traslladar al Govern les deficiències i problemàtiques que les persones majors tenen en el dia a dia quant a la pobresa energètica, l'accés a la banca o a la sanitat, així com a organismes i serveis públics, a conseqüència de la bretxa digital i de la falta de personal que atenga aquest col·lectiu en els diferents ens.

Ambdues organitzacions sindicals han signat un manifest i han realitzat una concentració en defensa d'una atenció digna i adequada a les necessitats de les persones majors o amb qualsevol dificultat a causa de la bretxa digital en àmbits tan importants com l'atenció bancària, sanitària o de l'Administració pública.