Comisiones Obreras del País Valenciano | 27 abril 2024.

CCOO denuncia l'abandonament de l'Hospital Psiquiàtric de Bétera

• La Diputació provincial de València ignora aquest centre sanitari, els seus professionals i els seus pacients.
  • Amb inversions en personal i en mitjans necessaris podria convertir-se en un centre de referència per al tractament de la salut mental.

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris, FSS CCOO PV, denuncia que la Diputació de València (gestora del centre i del personal), igual que les conselleries de Sanitat i Igualtat (responsables de la prestació del servei) han abandonat l'Hospital Psiquiàtric de Bétera, que té cabuda per a 40 pacients però solament hi ha 19 per la falta de professionals i altres recursos.

16/02/2022.
Hospital Psiquiátrico de Bétera

L’any 2016 la Diputació va anunciar la integració de l'Hospital a la xarxa de la sanitat pública amb un nombre de professionals adequat, però ni s'ha produït aqueixa integració ni s'ha incrementat la plantilla, que ha disminuït de 85 a 53 professionals, dels quals el 95 % són temporals. A més, no disposen d’una gerència o direcció mèdica i han desaparegut les categories de tècnic/a en animació sociocultural o la de metge/essa de família.

La falta de coordinació per part de les diferents administracions, que han de donar resposta a les demandes de salut mental, ha portat a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives a anunciar una inversió de 15 milions d'euros per a un centre similar a la Torre, en compte d'instar que es dote l'Hospital de Bétera, que ja disposa d'instal·lacions, d'una plantilla suficient per a atendre les necessitats sociosanitàries de salut mental.

En aquest sentit, CCOO convida a les diferents administracions a posar-se d'acord per evitar una duplicitat de recursos. El sindicat creu que el centre no està a ple rendiment per la deixadesa de la Diputació en la gestió de recursos humans i per la falta d'interés del Consell a integrar el centre de manera efectiva en la xarxa estratègica de salut mental.

Respecte als recursos humans, la Diputació de València ha mostrat poc interés a consolidar els llocs del seu personal, la qual cosa suposa un escull important per a la fidelització d'aquest. Així, la Llei 20/2021 per a la reducció de la temporalitat pot ser una oportunitat per a consolidar els seus llocs de treball i de pas garantir una assistència contínua i de qualitat.

CCOO insta a la Diputació a obrir una via de diàleg per a l'abordatge de totes aquestes qüestions, per això ha sol·licitat una trobada amb la diputada de l'Àrea de Benestar Social, Pilar Sarrión Ponce, i amb la diputada de l'Àrea d'Administració General, Pilar Molina Alarcos. Amb data d’avui no hem tingut resposta, la qual cosa demostra l'escàs interés en aquest assumpte que tant repercuteix en la salut mental.

La FSS CCOO PV considera que la Comunitat Valenciana ha tenir una assistència de salut mental de qualitat i per a això les administracions han de tindre alguna cosa més que bones intencions. Aquest sindicat creu que s'està desmantellant de manera progressiva l'Hospital Psiquiàtric de Bétera, quan amb inversions en personal i en mitjans necessaris podria convertir-se en un centre de referència.