Comisiones Obreras del País Valenciano | 20 abril 2024.

CCOO PV i UGT PV no validaran els processos de selecció d'ocupació temporal en l'Administració local

Els sindicats exigeixen que es garantisca, almenys, tres persones candidates per lloc oferit. “Si aquesta proposta no és tinguda en compte, aquests plans no comptaran amb el nostre aval”, han manifestat.

09/11/2021.
    La EPA refleja el impacto laboral de la pandemia

Des d'UGT-PV i CCOO PV es realitzen aportacions a les instruccions que s'utilitzen en els processos de selecció dels diferents programes d'ocupació en el marc dels plans de foment d'ocupació, per a garantir la igualtat d'oportunitats entre les persones preseleccionades pel LABORA.

Una de les aportacions més recurrent és la referida que, tal com estableix la mateixa instrucció, el sondeig ha de portar al fet que puguen participar tres persones candidates per lloc oferit. Per fer-ho possible, els sindicats proposen que s'amplie l'àmbit geogràfic de la selecció de candidatures per assegurar que, almenys, cada lloc tinga tres persones candidates a ocupar-lo.

“Aquesta proposta, del tot necessària al nostre parer, ateses les circumstàncies del nostre mercat de treball, pretén augmentar les oportunitats de participar en els processos de selecció a més persones en atur”, ha assegurat Juan Carlos Gallart Limonge, secretari d'Ocupació i Política Institucional de CCOO PV.

Per la seua banda, Pilar Mora Martínez, secretària de Formació, Ocupació i Igualtat de Gènere d'UGT-PV, ha manifestat que “avui dia, ens trobem que en determinats municipis s'ofereixen places a les quals concorre només una persona candidata, circumstància insostenible, tenint en compte la realitat que pateixen moltes persones que busquen sense èxit ocupació”.

Entenen ambdós dirigents que és una asimetria que no es pot assumir, en la mesura que atenta directament a la igualtat d'oportunitats.

Aquests programes es financen amb diners públics, amb fons provinents de la Unió Europea i gestionats pel LABORA, per la qual cosa per a UGT-PV i CCOO PV resulta raonable que s'establisquen criteris homogenis, i que cada municipi definisca on comença i on acaba l'àmbit geogràfic de selecció de les persones aturades.