Comisiones Obreras del País Valenciano | 28 marzo 2024.

CCOO denuncia que les urgències de l'Hospital de Manises estan saturades i exigeix que es reforce la plantilla

• Hi ha pacients pendents d'ingrés per la recuperació de l'activitat quirúrgica i un augment de consultes en urgències.

La Secció Sindical de CCOO de l'Hospital de Manises denuncia que el servei d'urgències està col·lapsat i exigeix que es reforce la plantilla de manera immediata, sobretot el personal d'infermeria, tan prompte com es puga.

04/11/2021.
Hospital de Manises.

La quantitat d'urgències, la recuperació de l'activitat quirúrgica i l'augment de patologies pròpies d'aquesta època de l'any, tant en adults com en menors, estan augmentant la pressió assistencial en tot el centre hospitalari i especialment en el servei d'urgències.

Quasi tots els dies hi ha pacients esperant llit en hospitalització, ingressen en urgències perquè després de ser atesos allí no queden llits disponibles, a pesar que s'han doblat algunes habitacions. Diàriament s'atenen unes 300 urgències i uns 20-30 pacients han de quedar-se en aqueix servei durant hores esperant pujar a planta.

CCOO alerta que avui estan pendents d'ingrés 14 pacients (ahir uns 30), assignats a personal facultatiu que no estan en urgències i atesos per personal d'infermeria, TCAE (tècnics/iques auxiliars d'infermeria) i zeladors/es que es veuen desbordats. Aquest personal a més d'atendre les tasques pròpies del seu servei ha d'oferir les cures específiques que es presten en hospitalització.

Un dels factors pels quals l'hospital es veu desbordat en aquests moments és per la recuperació de l'activitat quirúrgica paralitzada per la pandèmia. A més, els quiròfans estan atenent una mitjana de 20 cirurgies a la setmana de pacients d'altres departaments de salut però amb la mateixa plantilla i els mateixos recursos materials. Per exemple, falten anestesistes per a atendre totes les cirurgies, consultes i preoperatoris i la URPA (Unitat de Recuperació Post Anestèsica), en moltes ocasions està col·lapsada per no poder traslladar els pacients a hospitalització per falta de llits.

En definitiva, tot el personal de l'hospital es veu afectat per l'increment de pressió assistencial. En les àrees d'hospitalització arriben a tindre pacients de diferents especialitats, cosa que dificulta encara més la tasca del personal, el servei de farmàcia té més medicació que preparar i radiologia ha de realitzar més proves diagnòstiques.

La Secció Sindical de CCOO de l'Hospital de Manises sol·licita a la direcció que reforce tots els serveis davant l'augment de pressió assistencial, així com una adequada planificació quirúrgica davant l'augment d'ingressos per urgències i un possible increment de casos de patologies respiratòries.