Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

Plans d'igualtat: eina per a corregir les discriminacions en els centres de treball

En la XII Escola de Dones Sindicalistes Marina Caballero s'han posat en comú les dificultats que les negociadores de diferents sectors i territoris estan trobant en la negociació i implementació dels plans d'igualtat. “Volem que siguen útils i servisquen per al que s'han dissenyat, l'erradicació de les bretxes de gènere”, ha assegurat Cloti Iborra, secretària de Dones i Igualtat de CCOO PV.

03/11/2021.
    Èxit de participació en la XII Escola Dones Sindicalistes

En la inauguració ha participat Manuela Pascual, secretària de Formació Sindical i per a l'Ocupació, que ha celebrat que el 12 Congrés haja recollit entre els seus principis que CCOO és un sindicat feminista. En la seua intervenció, ha valorat la formació sindical com a instrument per a l'acció sindical i, en el cas dels plans d'igualtat, ha destacat que són “la nostra contribució a regular els desequilibris en el món del treball. A més, un altre element que hem d'aprofitar és que ens dona entrada en aquelles empreses on no tenim representació”, ha manifestat.

Per la seua banda, Ana García, secretària general de CCOO PV, ha traslladat els principals acords aconseguits amb el Govern, com l’augment de l’SMI que afecta les persones que menys cobren, especialment les dones; el dels ERTO, palanca de protecció per a evitar la pèrdua d'ocupació; o el de pensions, que ha evitat la pèrdua de poder adquisitiu i ha millorat el finançament del sistema. Respecte als reptes futurs, s'ha centrat en la derogació de la reforma laboral, que ha qualificat de “regressiva”, perquè ha devaluat salaris, abaratit acomiadaments, facilitat desvinculacions salarials, donat prioritat al conveni empresa, eliminat la ultraactivitat i desequilibrat la negociació col·lectiva.

Un altre tema prioritari per al sindicat és la reivindicació per un finançament just per al País Valencià. “Ja ningú dubta que som una comunitat infrafinançada i això té repercussions en els nostres serveis públics i en la nostra economia. Tenim el compromís de mobilitzar el nostre actiu perquè participe en les manifestacions convocades el 20 de novembre a Alacant, València i Castelló. Hem d'omplir els carrers”, ha afegit García. Finalment, ha ressaltat els passos que hem fet en CCOO en la representació de les dones en els òrgans de direcció, “ja som nou les secretàries generals de federacions i territoris i això és fruit de la lluita feminista en el sindicat”.

Cloti Iborra ha manifestant que els plans d'igualtat són una eina per a erradicar les bretxes de gènere i “hem de conéixer les dificultats que s'estan donant en la negociació per poder traslladar-les on corresponga, des de la Mesa d'Igualtat del Diàleg Social a la Inspecció de Treball”. L'espai de l’Escola de Dones s'ha dissenyat per poder compartir entre les sindicalistes negociadores d'aqueixos plans, les mesures que estan funcionant, trobar solucions que donen resposta a les dificultats concretes i aprendre les unes de les altres.