Comisiones Obreras del País Valenciano | 25 abril 2024.

EPA TERCER TRIMESTRE 2021

CCOO PV alerta del creixement de la temporalitat en l'ocupació creada durant el tercer trimestre

El sindicat valora la bona evolució del volum d'ocupació, però adverteix de l'augment de la precarietat, amb una taxa de temporalitat tres punts per sobre de la registrada fa un any. El País Valencià mostra una taxa d'atur superior a la mitjana estatal, malgrat tindre una taxa d'activitat més baixa.

28/10/2021.
    Juan Carlos Gallart, secretari d'Ocupació i Institucional de CCOO PV.

En termes generals, l’EPA del tercer trimestre reflecteix una evolució favorable de l'ocupació, ja que al País Valencià hi ha 34.600 persones ocupades més. No obstant això, el sindicat vol puntualitzar que encara tenint una taxa d'activitat més baixa, continuem ostentant una taxa d'atur més alta que la mitjana estatal (un 16,12 % davant d'un 14,57 %). La taxa d'atur de les dones continua estant molt per sobre de la dels homes (18,54 % i 14,01 %, respectivament).

Per al secretari d'Ocupació de CCOO PV, Juan Carlos Gallart, això significa que tenim un mercat de treball poc dinàmic “que és incapaç d'absorbir totes les persones que volen treballar”. Lamentablement, Gallart torna a insistir que l'ocupació que es crea és precària, perquè la taxa de temporalitat se situa ja en el 28,7 %, quasi tres punts per sobre de la registrada fa un any (25,89 %).

En aquest context, CCOO PV incideix en la necessitat d'escometre la derogació de la reforma laboral com més prompte millor. “La situació és insostenible i cal posar-li solució, cal posar-li límit definitiu a la precarietat laboral que caracteritza el nostre mercat de treball”, assegura el responsable d'Ocupació, que advoca per un model de relacions laborals que equilibre la negociació col·lectiva trencada per la reforma de 2012.